Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1089 ggr
LuckyLady
2008-06-27 23:23

Familjeterapi

Familjeterapi

Familjeterapi är en form av psykoterapi där man arbetar med hela eller delar av familjer för att lösa problem, bemästra svåra livssituationer och komma vidare i kriser. Vanligen får den sökande själv bestämma vilka familjemedlemmar som ska delta vid det första samtalet. I allmänhet är det en fördel om så många som möjligt som bor under samma tak kan delta från början. Därefter avtalas gemensamt vilka som ska delta. Det kan variera mycket under terapins gång. även individuella samtal kan förekomma inom ramen för familjeterapi. Ofta kan stora förändringar uppnås på relativt få samtal. Det är vanligt att en familjeterapi innehåller mellan fem och femton samtal under ett års tid. I vissa fall kan en behandling bli längre. Ett samtal är mellan 45 och 90 minuter långt.

Läs mer om familjeterapi på samrådsforum

Fakta hämtad från Phir.se

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Hawknestgrove
2008-06-29 15:26
#1

Den varianten valde jag, när jag faktiskt sökte för min svartsjuka. Vi gick båda två ett tag, jag ville det själv, (hehe, jag ville ju ha koll var sambon var, när jag inte var med) det var bra. Jag fick ordning på mitt sinne, mend et tog ett par år.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: