09 - Stöd, Hjälp & Terapi

Tänk på…

2008-06-08 16:11 #0 av: LuckyLady

Att den som är i ett misshandelsförhållande oftast har fått självkänslan och handlingskraften skadad på grund av misshandeln.

Om du inte orkar ta dig ur just nu, fast du vet att det vore det bästa för dig, var inte självkritisk!

Försök tala snällt till dig själv och bygga upp dig själv bit för bit.

Ge dig själv det stödet du behöver från stärkande böcker, vänner, familj, en kvinnojour eller terapeut.

Du är värd att ha det bra!

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Anmäl
2008-06-09 00:06 #1 av: chik

jag tycker att man bör tänka på psykis misshandel är också något som förekommer väldigt mycket. Och den kanse inte syns på samma sät..Bara en tanke..

Sen så fins det Män som blir misshandlade av sina kvinor..PDT_Love_06

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anmäl
2008-06-09 00:52 #2 av: Hawknestgrove

Oh ja, chik, lika illa.....

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anmäl
2008-08-28 17:23 #3 av: Yuki

Ja...

Anmäl
2008-09-02 03:41 #4 av: Kerstina-61

Dt är många faser man ska ta sig ur innan  man bearbetat. Det är väldigt olika lång eller kort tid detta tar. Som Lucky skriver, det går liksom inte att säga att man ska skärpa sig och gå vidare. Kropp och knopp ska läka...

Anmäl
2008-09-03 00:46 #5 av: Tatsja

Ofta är det så att den som är misshandlad inte alltid har någon självkänsla och tror på allt det som den misshandlade säger. Gäller även pykikisk misshandel. Svårt att bryta upp. Sen kommer vederbörade och lovar guld och gröna solar, har ändrar på sig, förstod inte, nu förstår jag, och sen är allt tillbaka igen. Det gäller att ge stöd och åter stöd till den misshandlade och även ska ju den som utövar den få hjälp genom polis och kurator.

Mina tankar om det hela

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anmäl
2008-09-03 11:17 #6 av: Yuki

Guld och gröna skogar, inte solar. Oskyldig

Anmäl
2008-09-03 11:24 #7 av: Tatsja

Tack Yuki. Jag var väldigt trött när jag skrev det. Självklart ska det vara skogar. KramizSkäms

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anmäl
2008-09-03 17:04 #8 av: Yuki

Med nöje. Tungan uteJo, alla skriver vi fel ibland.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.