Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1253 ggr
Honestyisdead
2008-08-09 15:56

Hemskt!

Här kan man läsa om hur polisen kan göra mot en :(

http://hd.se/helsingborg/2008/08/09/misshandlad-kvinna-kaenner-sig-av/

Sånt ska inte få hända.

Annons:
zmulan
2008-08-09 16:13
#1

Fy f*n… därkan man snacka om att inte bli tagen på allvar o bli ännu mer nertryckt. Jag blir så förbannad… Skrikandes

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

AnneN
2008-08-09 18:10
#2

Fyy *** vad dåligt gjort av polisen att vara så nonchalanta! Sånt här MÅSTE alltid tas på största allvar, dessutom så är det barn inblandade i det hela!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

chik
2008-08-17 22:48
#3

 Detta är tyvär värkligheten……O vanligar än man kan tro.

 I bland så kan man undra varför vissa väljer att bli Poliser..Vissa har inte den minst empati för andra mäniskor…

                                      Animation 13.GIF

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
2008-08-18 15:54
#4

Detta förekommer dessvärre ibland och det är ju fruktansvärt. Polisen tar inte dessa kvinnor på allvar och tyvärr så gör inte heller alltid åklagaren det.

I ett äreende där mannen som misshandlat är väldigt vältalig och har övertygat polisen om att det är kvinnan som överdriver. Han har försökt att strypa henne flera gånger, hotat och skadat henne psykiskt, men kvinnan vågade inte anmäla under många år.

Till slut fick hon nog och gjorde det. Då fanns inga rättsintyg på synliga skador. Polisen som mannen övertygat om sin oskuld, övertyagde också åklagaren att han var oskyldig och fallet skulle läggas ned.

Mannen hade besöksförbud, men det hindrde inte honom från att komma och en dag så hände det igen, som så många gånger förut. Han tog stryptag och hotade henne. Nu hade hon fått styrka genom kontakt med brottsofferjouren och gjorde anmälan direkt. De fotade blåmärken mm.

Mannen blev inte ens häktat en dag utan släpptes direkt.
Nu blev åklagaren mer tveksam att lägga ner…Inte klart än hur det blir.

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Yuki
2008-08-23 18:40
#5

Jag ska bli en bra åklagare. Så där kan man ju inte göra.

Kerstina-61
2008-08-23 19:07
#6

#5# det tycker jag verkligen du ska bli Glad

Kram
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Yuki
2008-08-23 19:16
#7

#6 Tänker i alla fall kämpa för det. Flört För det är det jag vill bli. Tror jag…

Upp till toppen
Annons: