Annons:
Etikett12-musik-boktips-humor
Läst 1261 ggr
Tatsja
2008-09-04 18:19

Tatsja's debutbok

Berättelsen om Anna. En självbiografi om hur det var att växa upp under 50-60-talet i en alkoholistfamilj. Om kampen för att överleva hunger och stryk. Om styrkan att orka.

Den handlar om mitt liv. Undrar hur jag kan stå här idag och inte har gjort slut på livet. Men min uppväxt har nog gjort mig stark. De som köpt den där jag bor, har kommit fram och sagt att de grät när de läste den, kunde inte lägga ifrån sig boken förrän den var slut, gett mig kramar. När kommer uppföljningen och lite djupgående berättande om det vuxna livet?. Känns jätteskönt att den uppskattas så och samtidigt konstig. Skriver ju under ett alias bara för att mor och syskon finns i livet. Ha det så skönt.

Berättelsen om Anna

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
AnneN
2008-09-04 19:21
#1

Jag har beställt din bok nu =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
2008-09-04 19:22
#2

Tack. hoppas du tycker om den. Många vänner som köpt den vill ha en fortsättning, så jag har börjat lite lätt. Först ska en som jag nu kallar Tankar och funderingar ur livet bli klar.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
2008-09-04 19:35
#3

Oh… är det inte din hund på omslaget?

AnneN
2008-09-04 19:35
#4

Jag är själv uppvuxen i ett alkoholisthem, har läst många böcker om alkoholism ur många synvinklar men detta är den första jag hittat som är skriven av barn till alkoholister, alla de andra har skrivits av alkoholisten själv, dess fruar eller liknande men aldrig av barnet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
2008-09-04 19:38
#5

Det visste jag inte. Men det är bra terapi. få ur sig skiten som att säga.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
2008-09-08 13:53
#6

Boken kom med posten idag, så ikväll blir det att börja läsa den =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Tatsja
2008-09-08 17:25
#7

Tack AnneN.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
2008-09-09 19:51
#8

Jag som bara skulle läsa ett par sidor i boken igår innan jag la mig, satt uppe till 3:30 och läste ut hela boken på en gång.
Jag har aldrig förr i hela mitt liv gråtit till en bok, men till denna sprutade tårarna av både sorg över det du tvingats att uppleva och ilska över hur illa vuxna kan behandla ett oskyldigt barn!GråterSkrikandes

Boken var mycket lättläst och enligt mig välskriven =)

Rekomenderar den verkligen!

*kramar*

Tatsja du är verkligen stark som överlevt allt detta och dessutom skrivit en bok om det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
2008-09-09 23:31
#9

Tack AnneN. Sitter och niger. Tror min styrka  i livet har varit att jag ska överleva. Skriver bara rakt upp och ner vad jag känner. Vet inte riktigt vad jag ska säga om alla fina ord. Blir rörd.

Tack än en gång

Kramar Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
2008-09-09 23:41
#10

Tatsja tack själv det är sånna här böcker som kan behövas för att få upp ögonen på folk!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2008-09-09 23:43
#11

Hade jag kunnat så hade jag nog kunnat säga en hel del väl valda och även mindre väl valda ord till både din mamma, storebror, morföräldrar och andra som det står om i boken!
Jag kan inte förstå hur man kan behandla ett barn och absolut inte sitt eget på det sättet!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2008-09-10 00:11
#12

Har tipsat om boken inne på beroenden.ifokus, hoppas det inte gör nått =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
2008-09-10 00:44
#13

Gör inget alls. Idag tror jag att det beror på okunnighet. Hemmets härd, du vet. Femtiotalet var ju familjen hel. Sen tvättade man inte sin byk utåt. Har aldrig betytt något för den släkten, förutom John med fru. Men de flyttade från Staden och sen såg jag aldrig dem igen på minst 40 år.

Jag har kontakt med mina brorsbarn. Anser att de inte ska få lida av att föräldrarna är dumma. De gillar mig och ringer ibland. Men mina bröder är det jag som får ringa. Jag är väl så van att alltid få ta hand om andra.

Min mor är idag en människa som är alkoholist själv och lever med skygglappar. Stänger till och med av radion när nyheterna kommer. Vill inte höra otäckheter. Suck.

Känns inte som min mamma. Synd att min far han dö innan jag fick tag i honom och visa upp pojkarna.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Upp till toppen
Annons: