Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1400 ggr
lightgoddes54
2/12/09, 9:23 PM

Jag lever

in historia är nog ganska lika andras historier som lever eller levt i ett förhållande med någon som misshandlar.I 8 år levde jag i ett förhållande där jag dagligen vart misshandlad både fysiskt och psykiskt..många undrar med skakande huvuden hur jag kunde leva så?Och det kan jag tyvärr inte svara på ..utan jag säger som alla andra kvinnor som lever i detta helvete ..jag älskar honom och han behöver mig…För det är precis det man tror att man är behövd..och att allt ska ändra sig..det ska bli bra tänker man varje kväll när man ligger där och tankarna far..Men tro mig..det blir inte bättre..det som räddade mig var att min dotter som då var 14 år satte stopp för detta ..hon gav mig telefonluren och sa antingen ringer du eller ochså jag mamma..då fattade jag äntligen vaddet hela handlade om..jag vaknade upp med en skam om vad jag utsatt mina barn för i alla år..vad dom behövt genomlida och vad dom hade sett,Man tror inte att barnen förstår men det gör dom,mer än vad du anar,så här efteråt har jag och min dotter som i dag är 18 år pratat igenom det hela och hon berättar om skräckfyllda nätter då hon hört men inte vågat göra något…om alla märken hon sett..om ångesten att sova hoss en kompis tex för hon inte ville lämna mamma ensam med honom..detta får jag leva med resten i mitt liv,Mina barn har förlåtit mig för att jag inte har fattat ..men ångesten fins där än.I dag kan jag inte förstå vad jag utsatte mina barn för men jag kan samtidigt förstå och få den känslan tillbaka om varför jag gjorde som jag gjorde,jag kallar det för hjärntvättning..Jag trodde att jag inte kunde leva utan honom,jag älskade honom trots allt ,och jag hoppades hela tiden,för hur som helst så fans där ochså goda sidor hoss honom i alla fall såg jag dom..I dag lever jag lyckligt tillsammans med mina barn ,och jag är fri att tänka…att göra precis vad jag vill..om man lever så som jag gjort så är vägen dit svår och lång  ,men jag lovar det går..och jag är ett levande bevis för det..I dag lever jag för att hjälpa andra kvinnor eller män med att gå vidare,och jag försöker få dom att förstå att det fins en utväg ifrån helvetet..

Annons:
MIRJAMI
2/14/09, 11:35 AM
#1

Tack för du orkade berätta just din historia!!

lightgoddes54
2/15/09, 9:20 AM
#2

tack själv..

Hawknestgrove
2/15/09, 7:30 PM
#3

Tack. JUst för det du beskriver, med dina barn, som blev vuxna tidigare än de behövde, brukar jag gapa på folk, att lämna en misshandlare. Såren hos dem kan vi aldrig se. OCh äpplena faler inte långt från päronträdet……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/8/09, 1:16 AM
#4

Vad stark du är ! Jag beundrar din styrka och kärlek till dina barn :) Själv hade jag nog gått under . Jag hade aldrig klarat av att fösöka överleva dag för dag i 8 år och dessutom ta hand om barn . Du är otroligt stark och modig :)

Sköt om dig !

Upp till toppen
Annons: