Annons:
Etikett06-sexuella-övergrepp
Läst 5995 ggr
Bunnie
3/7/09, 9:38 PM

I stilla mörker väntar han ..

I stilla mörker väntar han När månen kastar sken I ensamhet lider jag tyst Hjärtat känns som sten Från armar rinner blodet tjockt Jag faller tungt ihop Ingen hör mitt tysta rop på hjälp ..

Denna dikt beskriver mitt liv . I mörker kommer han och tar ut sina jävla luster på mig . Jag får utstå alla möjliga saker , men under total tystnad .. Aldrig får jag säga något , inte röra mig . Jag får aldrig änns kvida tyst oavsett hur ont det än gör ! Han vet att han skadar mig och det verkar få honom ännu mer upphetsad . Nästan varje natt kommer han in i mitt rum .
Det började när jag var runt tio år . Då började han ta på mig . Först trodde jag att det inte var med flit . Att han bara råkade , men allt eftersom blev det bara mer och mer obehagligt ! Jag försökte visa att jag inte gillade det , att han gjorde illa mig ganska rejält . Det verkade han tycka var skitbra , för han fortsatte och för varje gång blev det bara värre och värre … Jag fick stora blåmärken och sår efter hans händer över hela min kropp . Jag började använda långärmade tröjor och hade aldrig shorts eller kjol utan tjocka strumpbyxor så att ingen skulle se , eller änns ana något .
Efter några år , när jag var tretton gick han alldeles för långt ! Det var natt och min mamma var inte hemma .. Jag var ensam hemma med honom och min hund . Jag låg i sängen och kollade på tv . Det var mörkt i mitt rum och ute , när jag hör tunga andetag utanför dörren till mitt rum som alltid är stängd .. Jag sänker ljudet på tvn för att höra bättre , även om jag började bli lite misstänksam .. Jag känner igen andetagen och stegen bland tiotals ! Jag visste att det var han som stog utanför ..
Plötsligt öppnar han dörren och kommer in . Han stänger dörren och jag hinner precis se att han ler när ljuset från hallen lyser på hans ansikte . " Holy shit ! " hinner jag tänka innan han tar några stora kliv mot mig och stänger av min tv . Jag grips av panik ! Skulle jag öppna fönstret och fly ? Eller skulle allt bli värre ? Skulle jag börja slåss ? Vad skulle jag göra !? Jag börjar darra , för jag ser att han står där i bara tröja och kalsonger med ganska rejält st*nd ! Jag stirrar på honom och försöker backa undan , men då tar han tag om min hals och viskar i mitt öra att vara helt , helt tyst .. Jag kommer aldrig , aldrig , ALDRIG glömma paniken som jag kände inom mig då !
Han tvingade ner mig på sängen och drog ner sina kalsonger .. Han höll på länge , jag vet inte exakt . Men det han gjorde den natten kommer jag aldrig förlåta honom för , jag kommer aldrig glömma ! Han tog min oskuld och gjorde illa mig på alla möjliga sätt .
Han håller fortfarande på ganska ofta och vid vissa tillfällen har han också bjudit in några vänner för att " ha kul " ..
Han är min låtsaspappa och han är 59 år nu . Själv är jag snart sexton år ..

När jag gick i fyran fann jag tjusningen i rakblad .. Jag testade några gånger , men i femman tog det fart ordentligt . Sedan dess har rakbladen varit min räddning ! Jag har skurit mig så djupt några gånger att jag nästan fått blodsförlust . Jag har svimmat flera gånger av det .. Jag har alltså skurit mig periodvis i flera år och hela min kropp är full av sår och ärr . Inte bara utsidan . Även insidan , men såren inom mig lär nog aldrig läka helt ..

Jag gråter som faaan nu när jag skriver , men jag känner att jag måste berätta .. Jag vill inte leva såhär längre ! Vad ska jag göra ..? Jag vågar inte anmäla , för jag vet inte vad som kommer hända .. Om han dessutom får reda på att jag berättat och anmält .. Han skulle döda mig ! Jag skojar inte , han skulle slå och sparka på mig tills jag skulle sluta kämpa och bara ge upp .. </3

Jag önskar att sånt här aldrig skulle behöva hända . Varken mig eller någon annan ! Vi tjejer måste hjälpas åt att försöka rädda varandra , vi kan inte tillåta detta !! Jag låter kanske som värsta skitzo , eftersom jag typ säger emot mig .. typ ? Vissa säger att jag har för mycket empati , att jag bryr mig för mycket om andra . Men jag kanske är född för det ? Jag kanske är född för att hjälpa andra ? Ohh .. Nu minns jag en sak som min förra granne sa ; " Du kan inte rädda någon annan innan du räddat dig själv " . Hon har kanske rätt .. Men jag kan inte bara ignorera andra och tänka på mig själv ! Jag är ingen sån människa . Andra går före mig . Jag kan inte leva med mig själv om jag vet att någon annan mår skit men att jag itne gör något åt det . Jag bara är sån .. Är det positivt eller negativt att vara empatisk ?

Någon , snälla hjälp mig ! Vad ska jag göra .. !?
Jag vill inte leva såhär längre </3

Annons:
Winta
3/7/09, 10:39 PM
#1

usch…vilken idiot som gör så mot dig. berättar du inte för din mamma? (helst då inte när han finns i närheten)…. Är du rädd så vad är anledningen?.. att hon inte skulle tro på dig?. Vet någon som din närmaste vänner? nån i släkten? kanske kan hjälpa dig?

Händer det igen så stick direkt till polisen så fort du får chansen med kläderna som han rört på dig ang fingraravtryck även kontroll om med hans utlösning. (duscha inte, så förlorar man beviset) Berätta allt för dem så bör det hända saker och att du får hjälp. Du har ju genomlidit en lång tid.

Du ska bara veta att det inte är din fel. En del som blivit drabbad kunde känna sig nedvärderad och känna att det är sin eget fel men egentligen är det förövarnas för de tvingat på de oskyldiga. Vi finns här för dig om det skulle vara något.

Stor kram på dig!

Bunnie
3/8/09, 12:57 AM
#2

Jag vågar inte berätta , hon skulle hellre tro på honom .. Hon tror att allt jag säger är lögner , spelar ingen roll vad det handlar om. Dessutom är hon gift med honom ! Hon skyddar hellre honom än mig . Det har hon gjort i flera tillfällen ..

Det finns tre som vet om detta . Eller egentligen två , för en av dem tog livet av sig ganska nyligen .. :/ En fick reda på allt av misstag och den tredje berättade jag för i förtroende .. Men jag vill att hon ska hålla tyst , jag känner mig så jäävla .. smutsig och vidrig typ . Kommer inte på rätt ord just nu :O

Jag vet inte vad som kommer hända om jag berättar :S Min mamma kanske avlivar min hund som betyder allt för mig ! Hon är helt störd .. Precis som min låtsaspappa . Jag har försökt samla mod i flera år för att berätta , men varje gång jag får ett tillfälle att kunna berätta känns det så jävla fel liksom .. Varför skulle dem tro på mig ? De utreder hellre mord eller rån eller liknande . :/ Dessutom , jag hatar när andra rör min kropp så jag kommer typ svimma om någon okänd kommer börja undersöka mig ! :S

Det känns som om det är mitt fel .. Jag har försökt att övertala mig själv om att det inte är mitt fel , att det är han som gör allt skit . 

Min mamma vill aldrig ha sex med min låtsaspappa .. Han tar typ ut det på mig och jag vågar inte säga ifrån . Alltså är det kanske på sätt och vis ändå mitt fel ? Lite i alla fall ??

Tack så himla mycket för att du bryr dig !
Massor med kramar till dig :)

Winta
3/8/09, 8:38 PM
#3

Kramar om dig :)

Nej, det är aldrig aldrig din fel… spelar ingen roll om de inte har det bra med intima området. Det är ÄNDÅ fel… han skulle annars gå till annan tjej och vara otrogen i smyg om man säger det. Men i stället vänder han till inom familjen.

Har funderat om din situation lite… hur du kan söka hjälp Så länge kan han ju inte behandla dig. om du skulle kanske ha mobil på, filmning eller videokamera som sitter i smyg nånstans i rummet där han inte kan se den. Samla ihop all bevis du kan. Även det varit bäst egentligen o gå till nån ansvarige som kan sköta det där som polisen eller bris.

Eller du kan gå till socialstyrelsen utan deras veteskap och fråga om nånstans du kan vända dig till, t.ex, nån som tar hand om dig som tillfälligt tills du kan röra på egen benen.

Om du bestämt dig att göra det så kan du hämta hunden o lämna den hos nån av din vän ett tag (nån du har förtroende för) så du inte behöver oroa dig om din morsa el styvfarsan skulle göra den illa.

Förstår om det är svårt, men då vinner liksom förövarna om man inte vågat ta steget och väntar hur länge som helst. Usch åt denna idioten som gör så.. jag hoppas bara det blir en plats för honom inne i fängelset. Såna folk bör inte vara ute.

Kramar om igen :)

Bunnie
3/8/09, 9:14 PM
#4

Tack för att du är så snäll och försöker hjälpa mig . Det betyder massor ! * kramar dig *

Det är ju pinsamt att filma :O Usch ..  Jag vet inte om jag vågar visa det till någon , jag skulle ju bara gråta och skämmas ! :/ Jag har fått rådet att göra det , men det känns så sjukt :S Jag litar inte på polisen , dem skiter ju ändå i allt . Bris har jag försökt kontakta innan också , inte bara för detta men för andra saker .. Jag blev bara dissad , de brydde sig inte ett piss ! Jag har funderat lite på tillfälligt hem / fosterhem men det är inte säkert att jag kan ta med min hund .. Han är kanske " bara en hund " , men han betyder så jäävla mycket ! Genom att bara finnas där tröstar och lugnar han ner mig . Jag hade nog redan bott någon annanstans om jag inte varit så jävla rädd ! Jag är livrädd för framtiden och vad som kan hända .

Men om jag lämnar hunden till någon måste jag ju berätta att jag typ flyttar bort ? Jag har ju en jättebra kompis som är typ som en lillasyster och hennes familj är som en andra familj till mig . Där skulle jag ju kunna lämna honom , men dem bor ju typ granne med oss … Så min mamma skulle ju kunna få tag på honom i fall hon verkligen velat :O :S Usch , nu låter det som om min hund typ hindrar mig för att fly .. Fast så är det kanske också ?

Det är jättesvårt att änns erkänna för mig själv att blir misshandlad ! Att berätta om det är ännu svårare och ännu värre eftersom jag skriver ner tankar . Då ser man ju allt man tänkt och burit på så länge :/ Du har rätt i att jag måste göra något , jag har förstått det nu .. Eller jag har nog förstått det länge men inte vågat erkänna det innan .

Jag skiter i fängelset , han hör fan hemma i helvetet ! :O Någon borde ju döda det äcklet >.< Hatar honom så himla mycket ! :/ Men det känns som om han redan har vunnit på något sätt ..

Kram , kram :)

Hawknestgrove
3/9/09, 12:33 AM
#5

Du måste tänka på dig själv nu i fösta hand. Läman hunden hos din kompis och berätta varför. Inget kan bli värre än det du sitter i nu. OCh alla poliser är inte så som du råkat ut för.  dssutom, sök hjälp på akuten på sjukhuset på psyk. berätta! De har skyldighet att hjälpa dig och har tysntnadsplikt. Du är 16. Kvinnojouren är också en utväg.Att din mammas och hans sexliv inte funkar är inget du ska behöva stå upp för.

Tänk på en sak, du ska anmöa och han kan inte skada dig! Kontakta soc!!!! Berätta allt du har berättat här, du måste bort fårn din familj.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 2:46 PM
#6

Det känns lite skumt att berätta för min kompis , hon är yngre än mig .. Jag vet inte om hon kan hantera sanningen :S Fast jag tror nog att det är den ena utvägen . Den andra utvägen är nog kanske inte att tala om och enligt många , fel utväg . Du har nog rätt om att det inte kan bli värre .. Fast man vet aldrig :O Jaja, skit it !

Jag har tappat förtroendet för allt och alla . Enda anledningen för att jag skriver här är att för att jag är typ anonym och för att jag måste få ur mig lite .. Dessutom är det mycket lättare att skriva än snacka . Jag har jättesvårt att prata om saker .. Det är mycket lättare att skriva saker , ingen ser att man gråter då .. Ingen ser smärtan i mina ögon och jag hör inte när andra suckar eller skrattar :/

Jag vet typ inte om jag vågar gå någonstans längre , ingen tar mig på allvar . De skrattar mig bara rakt upp i ansiktet och säger åt mig att dra hem .. Skitkul , liksom .

Men oliserna och soc är fan likadana ! Ingen av dem bryr sig . Det enda polisfan bryr sig om är mord och soc bryr sig inte alls .. >.< Asså , jag vill verkligen INTE leva såhär , men jag är så jävla rädd .. Jag kan inte förklara min rädsla men den driver mig till vansinne ! Det är så lätt att säga vad man borde göra men det är en helt annan sak att göra det .. Jag vill ha någon att lita på och kunna prata med när som helst , men vem skulle det vara .. ?

Förlåt att jag skriver jättelångt , men jag försöker skriva kortfattat .

Annons:
Hawknestgrove
3/9/09, 3:08 PM
#7

Gumman, vet du vad jag tycker? Skriv ut det du har skrivit här och ta med dig till både soc och polis och kvinnojour. För du är tillräckligt gammal att gå dit.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 3:11 PM
#8

Okeej .. Jag ska försöka samla mod och göra det . Men vad ska jag göra om dem struntar i mig ännu en gång ? :S

Hawknestgrove
3/9/09, 3:15 PM
#9

HAr du belägg för hur det är, så får de inte negligera dig. Sitt kvar och vägra gå förrän de lovat dig en säker plats att vistas på. Du kan ju alltid referera till fallet med louise i Vetlanda…..OCh hunden, ja, man har alltid ett val…. ditt liv eller hudnens, om du inte kan få undan vovven först.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 3:43 PM
#10

Bäst att dem lyssnar då ! Annars lär jag väll få sitta där i flera dygn .. :O Jag är kanske lite konstig , men andras liv betyder mer för mig än mitt eget . Speciellt om det handlar om någon jag älskar som i detta fall min hund .. Så har det alltid varit för mig , Min kompis sa att det en dag skulle bli mitt fall och jag undrar om inte den dagen är här snart .. ?

Hawknestgrove
3/9/09, 7:10 PM
#11

Du se det så här….. Skulle det hända dig något, så kan du i allafall inte hjälpa hunden. Så se till att klara ditt eget skinn först. det är inte egoism. Det är självbevarelsedrift och det har du långt där bak. Mitt tips är, att du söker upp kvinnojouren först. De har i allafall gömställen akut.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 8:01 PM
#12

Hmm .. Sant . Men ändå .. Jag har ett visst ansvar för hundens liv också .. Inte bara mitt eget ! Är du helt säker på att dem verkligen har gömställen då ?

MIRJAMI
3/9/09, 10:46 PM
#13

Du måste få hjälp. Du måset därifrån!! Gå till soc. eller polisen opch vägra gå före de har lyssnat på dig. Ta kontakt med ett kvinnojuor de kan mycket om sådant här. De kan följa med dig och stötta sig och finnas på din sida. De har tystnadsplikt. Me vad du än gör så stanna inte kvar där du är nu…det kommer inte bli bättre. Din styfpappa har redan förstörd mycket för dig…låt han inte förstöra mera. Att din mamma inte har sex med han..inte ditt fell. Han borde fatta att man rör inte en tjej i din ålder..det är inte tillåtet enligt lagen att göra som han har gjort!! Det han gör är helt åt skogen sååå fel!! Fattar inte hur han har kunnat med…

Detta är iunget du ska hålla tyst om!!! Detta måste komma fram!! Förstår att du är rädd men lått han inte förstöra mera för dig än vad han har gjort. Visst det kan hända att du senare måste göra en gyn undersökning men det är bara för kunna bevisa att vad han har gjort mot dig. Lått han inte röra dig nu mera…vad du än gör så tillåt han inte göra detta!! Hota han med polisen, skrik, bit om du måste men lått han inte ge sig på dig igen på detta sättet!! Om du vet att du är ensam hemma med han…se till då att du kan sova hos en komppis…eller att en komppis övernattar hos dig.

Lås dörren på kvällen när du går in på dit rum. Har du ingen nyckel kan du låsa dörren med en skruvmejsel. I värsta fall ställ en stol mot dörren så han inte kan ta sig in i rummet…gör vad som helst för att blokera vägen för han att kunna ge sig på dig. Se till även att spara all bevissning som du kan bara mot han. Du måset göra detta för du måste tänka på dig och din framtid. Det kommer ta dig tid att bearbeta allt du har fått gå igenom och du behöver verkligen inte gå igenom mera.

Vad du än gör så sök hjälp på ett eller annat sätt!! Såhär kan du inta ha det längre…du har haft så här alldeles för länge!! Var rädd om dig…och du har inte gjort något fell!!

Annons:
Hawknestgrove
3/10/09, 4:40 PM
#14

Hur hårt det än låter, ditt liv går före hundens. Skulle något hända dig, så far ju hunden illa i allafall.

Snälla vännen, ge dig av därifrån!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Winta
3/20/09, 1:11 AM
#15

Hur har det gått?… jag hoppas inte du skulle "vänta"… vara rädd när han ska göra det igen? Och sen för framöver skulle kunna känna sig förargad att man inte gjort något tidigare.

Jag har upplevt en sådan obehaglig situation att en klasskamrats pappa övergreppade på mig då jag var 12 men det gick inte längre än så. Det hände en gång och än idag har det gjort att jag inte gillar att någon skulle röra mig, även oskyldigt eller på ett för närmare sätt genom pub när de blir för fulla eller så.

Denna pappan hade tre pojkar och jag undrade ibland om han hade övergreppat dem också. Jag mindes en gång en vän berättade att de varit på läger utomlands och pappans yngre son tvingade en av de i gruppen att ta oralsex på honom och sen fick sonen skickas hem på direkten.

Det som tynger mig ibland varför jag inte anmält vännens pappa för längesen och det tillräckligt är för tunt med bevis. Och kan någon så kan du det också. Även det kan bli ett tuff period.

Stor Kram

transformer
3/22/09, 8:57 PM
#16

Hej Bunnie!

Du måste tänka på dig själv. Ingen människa har rätt att göra vad din styvfar har gjort mot dig. Övergrepp mot barn är allvarligt. Om polisen inte tagit dig på allvar eller på något sätt behandlat dig illa så är det ju högst anmärkningsvärt.

Då har du troligtvis stött på en av ett fåtal dåliga poliser. De flesta poliser är väldigt bra och kan även hjälpa dig vidare med att få stöd och hjälp.

Du måste berätta om det som hänt dig. Det är viktigt att det kommer fram vad som har hänt. Om du inte berättar finns det ju risk att det fortsätter. Du skriver ju här för att du vill få ett slut på det. Tycker det är modigt av dig att skriva och berätta om det du har råkat ut för.

Det finns bra hjälp att få, bra stöd. Du måste ta första steget och berätta för att få ett slut på allt.

[123diddi]
6/28/09, 4:44 PM
#17

jag håller med alla andra, du måste skaffa hjälp!

Terrierlina
9/3/09, 1:41 PM
#18

Lilla söta rara gumman, hur har det gått för dig?

Detta är INTE ditt fel, men jag förstår så väl vad du känner och tänker.

Om du inte har sökt hjälp än, så gör det. Gå till polisen eller till soc, de är skyldiga att hjälpa dig. Det finns en organisation som heter Hopp där du kan få hjälp. www.hopp.org

Var rädd om dig!

Många varma kramar,

Lina

Hawknestgrove
9/4/09, 10:18 PM
#19

ja det är ju länge sen. Vi undrar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jappeloup
9/6/09, 7:21 PM
#20

annars, om du verkligen inte vill lämna hunden, kan du väl lämna h*n hos ett hundpensionat i närheten elr nått?

tycker verkligen synd om dig, hoppas att du får en lösning på din hemska situation *kraam*

Annons:
Lole
9/9/09, 10:01 PM
#21

Jag håller verkligen tummarna för dig, att du klarar hela vägen fram. Bara att skriva här är ett steg på vägen, så ge INTE upp!

Och allt detta som har hänt är INTE ditt fel!

Sök hjälp och ge inte upp.

Kram på dig!

parize
9/5/10, 9:29 AM
#22

ring till hopp ring kvinnosjourer de tar hand om dig.. ta dig därifrån stick ta en väska ta dig till hopp det där är allvarliga saker… mycket allvarliga.. förstår din rädlsa…

det är ett grovt brott o det är vanligt att offret klandrar sig… o skulle din mamma skydda han eller inte tro dig gör även hon ett enort brott.. du ska skyddas det är din kropp o själ..

tänk de som blir våldtagna på gatan tror du att de får tillbaka sitt liv som de hade innan? o då va det 1 gång… tänk dig det är så mycket värre skada… det gör ont att se detta.. men du måste ringa till hopp.. de som jobbar där har vart utsatt för incest så de vet vad du går igenom…RING RING

Hawknestgrove
9/13/10, 2:05 AM
#23

nu har det ju gått ett och ett halvt år….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LejonTjejen]
8/10/11, 7:21 PM
#24

Ne men soklart man ska anmäla! Stakars dig.. Förvånad

Sweety
9/30/11, 7:09 AM
#25

Undrar hur det gått… Obestämd

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[_hsleiufhbtv]
5/16/12, 7:13 PM
#26

vet att detta är en gammal tråd men undrar verkligen hur det gått.. Riktigt hemskt att läsa, att sådant här ens existerar.

Sarah!
5/16/12, 8:44 PM
#27

jag undrar oxå! Styvpappan kanske har tagit ifån henne datan så att hon inte kan svara?

men som tidigare inlägg kan du ju filma, sätt för dörren och filma om han försöker ta sig in, dvs. om han får damp på dörren, och drar och sliter i den, om du inte vill filma när han utnyttjar dig, visa för polisen och då tycker jag att dom borde tro dig! Skickar styrke kramar och vi försöker alla här ge stöd, lycka till gumman!Skrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Annons:
Hawknestgrove
5/16/12, 9:20 PM
#28

ja man undar hur det har gått för  många tragiska fall här

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Midgårds
5/25/12, 3:42 AM
#29

Jag hoppas verkligen att hon har fått det bättre och att inget hemskt har hänt

Sarah!
5/25/12, 9:30 PM
#30

är faktiskt lite orolig… Synd att man inte kan göra nåt :(

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Luisa
5/28/12, 10:41 PM
#31

Herre Gud!!

Det din styvfar gjort mot dig är endast hans fel!!! Du får ABSOLUT INTE känna dig skyldig. Kan du inte lämna hunden hos någon kompis eller klasskompis eller någon annan, och dra därifrån!!!

Du måste bort därifrån och det är akut! Du är verkligen modig som vågar berätta här på forumet och jag tycker att du ska göra som det tidigare skrivits att du kopierar ut detta som du skrivit ner här och ta med dig det och lämna till polisen. Detta måste få ett slut och det är nu!!

Jag är jätte orolig för din skull och hoppas att du har kontaktat polisen eller soc och jag hoppas att då får hjälp!

Massor av styrkekramar till dig! <33

[LejonTjejen]
6/2/12, 9:11 PM
#32

Ok, Shit nu är jag rädd.. varför svarar hon inte :(

Kassy
6/4/12, 9:05 AM
#33

Hon har inte varit inloggad på iFokus på över ett år så risken att hon loggar in igen är inte så jättestor :/

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Roonja
6/13/12, 3:39 PM
#34

Även jag är väldigt rädd nu. Ni tror väll inte…….?

Annons:
Hawknestgrove
6/15/12, 9:29 PM
#35

Ja ibland så lämnar folk fokus, så är det bara…. Hoppas inget har hänt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LejonTjejen]
8/6/12, 9:41 PM
#36

Jag vet inte hur det går nu men detdär med filma och vissa polisen är jättebra! Hälst att du vissar polisen fast du inte vill en att låta honom hålla på.. Han är ju sjuk :O

Nana88
11/28/12, 8:29 PM
#37

Usch, hemskt att läsa! Ryser av starkt obehag. Det är absolut inte ditt fel. Det är enbart hans. Jag hoppas verkligen att det blivit bättre för dig!

EllenDN
1/18/14, 8:10 PM
#38

Hur hårt det här en låter så går inte ditt liv före hundens jag tycker du borde ha en kniv eller nåt på ditt rum inte för att göra något utan bara för att hota. Du har valt att ta ansvar för din hund tills hen går bort då kan du ju inte ta av dig det ansvaret om du inte säljer hen eller om hen inte går bort av naturliga orsaker så du måste fixa satt både du och din hund har det bra. DITT LIV GÅR INTE FÖRE HUNDENS! Inte för att ditt liv inte betyder nåt utan för att båda era liv betyder lika mycket. Jag tycker synd om dig. Om du får slut på alternativ kan jag alltid hjälpa dig med att ta hand om din hund tills du kan ta hand om hen❤ Jag hjälper djur som behöver hjälpas jag har haft 40 katter ( massor av kattungar) och har nu en egen katt och är fodervärd åt en hund + att min familj har en katt tillsammans + att vi har haft två underlater och min syster har katt så om du behöver hjälp bara skicka på PM jag bor i Uppsala. Många kramar ❤❤❤❤🐶🐕 // ps: om någon behöver hjälp med djur hör av er.

Calcifer
1/19/14, 5:05 AM
#39

Då denna tråden är både gammal och ouppdaterad låser jag den. TS kan inte själv återkomma och svara på frågor och det har gått väldigt många år sedan den skrevs. Skulle TS mot förmodan återvända till iFokus är denne välkommen att kontakta mig om tråden ska låsas upp.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: