Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1356 ggr
MoiraIne
3/19/09, 11:30 PM

Här behövs juridisk rådgivning

Som ny medlem på sajten har jag surfat runt lite bland inläggen. Så mycket sorg och smärta som finns här, men också glädje, vänskap och enorm styrka.

Jag pluggar juridik, och här hittade jag många konkreta juridiska frågeställningar. Frågorna är många när man blivit utsatt för brott, men det är ju inte ofta man har råd att anlita någon som kan tala om vad som gäller, vilka rättigheter och skyldigheter man har, vart man ska vända sig för att få hjälp och vad man gör om man inte får den hjälp man behöver.

Ibland kan det vara lättare att kräva sina rättigheter om man vet vilka dom är. Myndigheter (som soc t ex) ska inte kunna köra över en bara för att man inte vet vad man har rätt att kräva. Den här länken går till LawLine som gratis svarar på juridiska frågor här på nätet. Dom ansvarar dock inte för korrektheten i svaren, för det är studenter som svarar på frågorna. Men man får åtminstone en aning om vad som gäller och något att stå på om man sen vill gå vidare.

Hoppas denna länk kan vara till nån hjälp! Om jag själv mådde bättre skulle jag gärna erbjuda mig att hjälpa till här, men i nuläget skulle jag nog inte orka hålla ett sånt löfte vilket bara skulle göra er besvikna.

/Moira

Annons:
Upp till toppen
Annons: