Annons:
Etikett07-misshandel-i-samkönade-relationer
Läst 2442 ggr
sagesse
3/20/09, 4:53 PM

gaymisshandel

Hej! Finns det någon man som har erfarenhet av parnermisshandel från sin pojkvän? Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig i så fall och det vore bra om du bor i Göteborg. Titta in på min sida!

Om du känner någon man som råkat ut för detta får du också gärna höra av dig. Det är viktigt att den här frågan får större utrymme i media.

Annons:
Hawknestgrove
3/22/09, 8:04 PM
#1

Puttar upp detta viktiga ämne!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Kerstina-61
3/24/09, 1:35 AM
#2

Jag ska på en utbildning nästa helg ang. dessa frågor så det jobbas nog på att lyfta fram detta. Ska bli intressant att deltaga :-)

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
3/24/09, 5:26 PM
#3

Så bra!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

snobben85
8/5/09, 11:53 PM
#4

Hej.

Jag levde i hop med en kille i 3,5 år som både fysiskt och psykiskt misshandlade mig rejält.

Innan detta var jag en öppen kille som hade jätte lätt med människor och jobb. Idag 1,5 år efter att vi gått isär så är jag fortfarande trasig som människa. Social fobi som gör mig illamående och helt skakig samt svim färdig. Folk tycker illa om mig för att jag är så tyst bland nya männsikor, har fått höra att jag är arrogant och inte med i samtalet. Jag kan inte rå för det men jag får panik av andra människor.

Nu sitter jag helst hemma själv och ser på tv, har kontaktat psyket igen och ska få en tid förhoppningsvis om 3 - 4 veckor.

Har börjat ett nytt jobb idag också så jag hoppas på att det ska hjälpa.

Mitt liv är så sjukt, jag var så starkt och frammåt innan, sen lät jag mig nedvärderas på så många olika sätt. Jag kunde bli släpad i håret till kylskåpet där jag sedan fick mat mjölk etc hällt över mig, med sparkar och slag. Jag kunde inte gå ut för han var så sjukt svartsjuk, på tunnelbanan om någon tittade på mig så fick jag skit för det på kvällen sen hemma. Jag har alltid varit mån om mitt utseende och har alltid haft människor runt omkring mig som sagt att jag ser bra ut, och detta störde mitt X till den grad att det blev denna misshandel.

Jag trodde jag var kär, och förlät och förlät, men sen slutade det med att han faktiskt drog. Jag hamnade på sluten psykiatrisk vård 2 veckor och sedan bar det av till spannien, för att glömma. det har hjälpt jätte bra.

Jag träffade honom igen efter vi gått isär för första gången på midsommarafton hos en gemensam vän och jag kunde stå upp för mig då, och kännde ingen saknad eller rädsla mot honom och det känndes bra, men dock, vad ska jag göra med min självkänsla, det känns som varge människa som ser mig dömmer mig, och jag kan inte sluta tänka så hur jag än beter mig. Jag är så jävla rädd för att gå ut och att det ska bli såhär igen. Hur ska jag kunna hitta någon att leva med utan att vara rädd.

Mår dåligt på det sättet men ändå glad för att få gått vidare. Det gör ju inte saken bättre att jag inte svensk heller.

Hawknestgrove
8/7/09, 12:37 AM
#5

Ni två borde ha en hel del att diskutera och stötta varandra…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: