Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1304 ggr
Bunnie
2009-03-20 00:23

Under ytan döljs sanningen .

Alla här på misshandel.ifokus.se har på något sätt kontakt med misshandel så jag ska ju inte klaga . Det finns de som har det värre . Tyvärr :/ Jag önskar att ingen skulle behöva skriva här .. Jag önskar att denna sida inte änns skulle behövas ! :'( Det är så synd , så hemskt att det ska behövas .. ! Fast nu när världen är som den är och verkligheten är så jävla rå så är det bra att det finns en hemsida där man kan snacka och där man är anonym ..

Jag har otroligt svårt att prata om mig själv och det är jättejobbigt att änns andas en mening om mig själv .. Kanske hade jag inte haft så svårt att prata om jag hade fått gå till psykolog för länge sen istället för att strunta i mig själv och hjälpa andra . Reslutatet blev att jag försummade mig själv , blev djupt deprimerad , började skada mig själv och försökte ta livet av mig ett ex antal gånger .

En fråga bara innan vi slutar :P Känner mig ganska ensam och udda med det , men ;

Är det fler än jag som får en hemsk ångest när man försöker tala ut eller säger " för mycket " ? Så mycket ångest att ni vill vrida tillbaka klockan och måste skada sig eller liknande ?

Annons:
Tatsja
2009-03-21 06:46
#1

Du är inte ensam.

Mitt sätt att hantera min hemska barndom, barndom och barndom, kan diskuteras. Det var att skriva av mig. Sen blev det en bok som publicerats. Då kände jag att jag kunde göra ett avslut och gå vidare med mitt liv.

Fast jag upplevt det jag gjort, så har jag ändå aldrig slutat tro på mänsligheten. Kunna ta hand om andra, aldrig sätta mig själv först.

Sa ett löfte till mig själv när jag var liten och det har jag hållt. Mina barn är idag vuxna och jag har fått lovord av dem för deras barndom.

Barn ska vara barn, så länge de är barn. Sen kvittar det som mina pojkar och deras kompisar är runt 18-år och häller ut allt lego och bygger. Lovar de hade roligt och fick minnen.

Allt är inte nattsvart här i livet. Försök hålla något glatt minne och tänk på det när det känns värst. det hjälper mig i alla fall

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: