Annons:
Etikett08-varningssignaler
Läst 3719 ggr
siberlina
5/8/09, 10:28 PM

nästan slagen

jag   blev  sur   på en arbetskamrat    härromdagen    och  jag  förklarade varför jag blev  sur,  han   tyckte inte jag    behövde bli sur ,men  jag svarade    att  jag  var det,då   började han  plötsligt  skrika  åt  mig  ,   och  jick iväg     ,och  plötsligt  kommer  han  tillbaks    och  skriker    och   har en bok i handen som han   är   på väg  att   slå   mig  med   ,men   när han  ser     hur  rädd    jag blir   så   hejdar  han    sig       och  blir  väldigt     ångerfull  , dagen efter    frågar   han   mig  om jag är  rädd   för honom  idag….nu  vill   jAG   inte va  i närheten  av  denna  man    ,jag  vill  inte  prata   med  honom mer  än  nödvändigt, efteråt  så  tycke jag   det va  mitt   fel  som hade  retat    upp honom…vad ska    jag    göra   ,vad  tycker  ni,,,,ska  jag bara  glömma  allt ,jag har aldrig blivit  slagen    och alldrig   varit  i  närheten,men   den här  gången var det  mycket   nära…

Annons:
ANNIA
5/9/09, 12:59 AM
#1

siberlina först säga att det var inte ditt fel på nåt vis.

Sen blir det motsägelsefullt. Jag tycker inte du ska glömma men lägga det bakom dig. Hoppas du förstår hur jag menar med det. Men också att du ska ta kontakt med någon att prata med. Inte nödvändigtvis en psykolog/kurator det finns ju andra ställen man kan gå till när man behöver stöd, tex kyrkan brukar ha så man kan få komma på samtal liknande kurator.

För jag tror du behöver prata av dig ordentligt för att kunna lägga det bakom dig. Och jag skulle vara precis som dig, skulle inte vilja ha med han att göra nåt mer, inte mer än nödvändigt. Det är ju nackdelen när det händer på en arbetsplats att man inte kan undvika en person helt.

Sluta med vad jag började med, det var inte ditt fel.

Hawknestgrove
5/10/09, 10:27 PM
#2

USch! JA, det fattar jag, att du blev rädd… MEn ärligt talat, eftersom detta var på jobbet, så tycker jag att du ska ta upp detta med skyddsombudet. OCh säga åt sk*tstöveln att du ska göra det. Vem, vet, han kanske blir dig evigt tacksam, för är han sån mot en aretskamrat, hur är han då privat? HAn behöver hjälp.Det är inte meningen, att man ska behöva bli skrämd på sitt jobb.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/10/09, 11:27 PM
#3

gunilla,jag  funderar   på att   prata med  skydsombudet,,eller   vänta   lite  ,för jag    tror  att  det   kommer  hända  igen   ,inte  mot  mig      kanske.men mot någon annan  kanske…..

Hawknestgrove
5/11/09, 7:23 PM
#4

JA jag hade nog tagit upp det. För det blir inte bättre av, att du väntar och låter det ske mot någon annan. Du är rädd, det är huvudsaken och det ska du inte vara på din arbetsplats.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
5/12/09, 12:04 AM
#5

Jag har varit med om nästan samma sak på mit jobb. Jag tycker att du ska gå vidare med detta…det gjorde aldrig jag utan det hela tystades ner mer eller mindre.

Tatsja
5/12/09, 9:09 AM
#6

Detta ska du ta upp med skyddsombud och din chef. Nästa gång kanske han inte hejdar sig utan slår istället. Bättre mota Olle i grind på en gång.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Hawknestgrove
5/12/09, 1:57 PM
#7

Ja och som jag sa, han kanske blir dig evigt tacksam, att du uppmärksammade detta i tid. Tänk, om han hade klappat på dig! Då hade det varit en anmälan och sparken direkt. HAn behöver riktig hjälp, sakkunnig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/12/09, 9:41 PM
#8

härromdagen  stod jag  och  pratade  med en  arbetskamrat  om hustrumissahandel  ( ej  pg av   den  galne)och då  märkte jag  att  han  lyssnade,men jag vill   ge han en changs  till, händer det    något     ,   då   kommer  jag berätta  allt..men jag   vill ej va  i närheten av  honom  längre..Obestämd

Hawknestgrove
5/12/09, 10:05 PM
#9

ja du gör som du känner. MEn sånt är allvarligt. HAde du hållit tyst om en arbetskamrat hade varit full på jobbet? Det är farligt det med.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/13/09, 8:31 PM
#10

jag   börjar   tro  att  det   är något  fel i huvvet   på honom, för han har alltid varit   kolungn    och alldrig  skrikigt  åt  någon , därför  vill jag avvakta lite……han är   skötsam och  ordentlig  på alla   sätt    ,  så  jag    förstår  liksom ingen ting..han  har   skilt  sig  nyligen  , så jag undrar   hur hans  fru hade  det  med honom,om hon råkade    va  sur   någon dag,,,va  hände  då

Hawknestgrove
5/14/09, 12:22 AM
#11

Hum….. HAn går möjligtvis inte på gym och tränar? Tycker det låter lite som anabola….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
5/14/09, 8:51 AM
#12

Kan ju vara att nu när inte hustrun finns kvar där att fajtas med letar han någon ny att göra det med….så det går ut över er på jobbet nu.

Kerstina-61
5/14/09, 2:18 PM
#13

Man vet aldrig hur en person är innanför hemmets väggar. Kan vara en person på jobbet och en helt annan i hemmet. Precis som Mirjami skriver så kanske han inte har någon längre att avreagera sig på.

Kom ihåg att man måste inte slåss eller träffa med en smäll för att det ska vara ett brott. Psykisk misshandel, ofredande mm är också en olaglig handling, men ger kanske inte så högt straff. Tycker absolut du ska prata prata med någon på arbetsplatsen. Inte bra känsla för dig att gå och känna obehag med den här mannen som du ska jobba tillsammans med

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Hawknestgrove
5/14/09, 2:34 PM
#14

ja visst, det är antagligen så. Anabola kan man ju bara misstänka, om han tränar något. För då kan humöret vända på en femöring. JAg vet, har varit med om det.

Eller, så kan det vara så, att han eventuellt börjat titta för djupt i glaset efter skilsmässan och då blir humöret också därefter….

MEn jag tycker inte om, att lilla goa Siberlina ska gå och må dåligt på sitt jobb!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/15/09, 8:22 PM
#15

tack   för   er omtanke, det  hjälper   verkligen   att   få lite råd  hur  man ska  göra.. men jag    ser   honom  med  helt  andra  ögon  nu,   jag tycker   han  ser   skrämmande ut  på  något  sätt..och han  tränar  mycket  , så det  där  med  anabola   kanske  stämmer   . jag   undviker    honom  så  gott  det  går, jag skulle    inte  vilja   va  ensam med   honom på   kontoret,,,

Hawknestgrove
5/17/09, 9:02 PM
#16

Siberlina, har du möjlighet att se om han har finnar på armarna/ryggen? det brukar vara ett osvikligt kännetecken. Likaså dessa humörsvängningar, som kommer så snabbt. Tro mig, jag vet av erfarenhet vad jag talar om…. höll på att bli ihjälskjuten av min före detta, då jag, när jag rökte, "diskade" mina cigaretter.  För er som inte röker, kan jag tala om, att det betyder, att man blöter ner dem väldigt.  HAn bad mig tända en cig åt honom, när han körde och klart, då blev den ju blöt…Det visste han och normalt sett så brukade han alltid bara skratta åt det och låssas vrida ur den. MEn nu stannade han bilen, tog hagelbössan som var i bilen, (ja, den var med av helt legala orsaker) och började jaga mig in i skogen. En halvtimme senare, så satt han och grät av ångest över vad han hade gjort. Men förnekade bestämt, att det var anabola. Vilket det var.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/18/09, 8:03 PM
#17

gunilla  , det  låter   väldigt  likt, jag ska   kolla  försiktigt, men  jag  vill helst inte    vara  nära   honom,,han har varit en träningsnarkoman    och  nu  börjar    han  bli äldre   och jag  tror   inte   det   går  så bra  för han  längre   så  det kan  nog   va   anabola,,,,tur att   du blev av  med  den  där  galningen

Hawknestgrove
5/18/09, 8:18 PM
#18

ja anabola räknas som narkotika numera. Så det där är en sak som du bör ta upp med skyddsombudet. Likaväl som om en arbetskamrat är full på jobbet, så får han inte vara påverkad av annat.

En incident till:

jag hade lagat i ordning middag en gång och låtit köttet steka aningen för länge  ugnen. HAn tog hela middagen med eldfast fat och allt och slängde i golvet…….

Frukostarna brukade ofta hamna på väggen. Alltså småsaker.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/19/09, 9:50 PM
#19

gunilla  hur länge    stod  du ut   med  denna  galning..jag har alltid  sagt  att man ska   gå  vid  första  slaget ,men  när min arbetskamrat     blev galen , så skýllde jag först  på mig  skälv,,,skrämmande  att  man kan  reagera på detta vis

Hawknestgrove
5/20/09, 11:32 PM
#20

Vi var ihop i 15 år…..Han och jag hade våra bästa år ihop. Jag var 21 när jag träffade honom. OK, ALLT var inte sk*t, annars shade jag ju inte varit kvar så länge. MEn det blev ju så, att han var hopplös på att handskas med pengar, allt rann bara igenom dem. Sen började han som sagt att träna bodybuilding ohc det var i den vevan han blev rent hopplös.

Så när han hade skitat ner sig hos fogden, så svärtad han ner mig också. Det dröjde många år, innan jag blev grön.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
siberlina
5/21/09, 12:11 AM
#21

stackars  dig  gunilla, jag va  ihop med en psykiskt  sjuk    kille    i 5år   . och han  bara strulade tillallt,     och jag  trodde   jag  kunde  rädda   honom,,men han var inte det minsta  våldsam…

Hawknestgrove
5/24/09, 7:22 PM
#22

USch, Siberlina, så trist. Men det är vad man tror, att man kan ovända och hjälpa. Det går inte. Lika lite som du kan göra en homosexuell kille hetero. Men är det psykisk sjukdom , så  finns det i allafall utbildade proffs, som kan ta tag i detta.. Tur att du kom ifrån det du med…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/25/09, 9:27 PM
#23

nej  den här   killen  tror  inte  att det är  något  fel  på    honom..nu är han  gift , och har ett litet barn m men  han är  ute   på nätet på   dating  sidor?

Hawknestgrove
5/25/09, 11:22 PM
#24

Oj…… då är det väl något allvarligt fel.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
5/28/09, 7:14 PM
#25

har du hört något mer?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
5/28/09, 8:38 PM
#26

vi undviker  varandra   nu ,jag vill ej vara   i närheten av honom,,,han  fina   fasad   har  rasat   och jag tror   han skäms

Hawknestgrove
5/29/09, 8:16 PM
#27

huga…… inte kul. Mest tror jag han mår dåligt på det….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
siberlina
6/2/09, 10:52 PM
#28

nu tittar   han  på mig   med  sorgsna   hundögon ,men jag bryr mig inte,,,,

Hawknestgrove
6/4/09, 2:52 PM
#29

nä, skulle det hända igen, så säg åt hnom, att du tar upp det med skyddsombudet. För ÄR det så, att han går på anabola, så är han precis lika farlig som om han var full på jobbet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: