Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 2368 ggr
Tarkie
7/17/09, 1:06 AM

Vart ska man ringa...

Vart ska man ringa för att anmäla sin pappa för våld mot en?

Vad händer efter man anmält sin pappa?
Får man skyddad boende hos en annan familj?

Allt om våld mot mindreåriga, och vad som händer efteråt,
är av intresse…

Om jag lade i fel grupp, får ni gärna flytta den…

Annons:
AnneN
7/17/09, 5:21 PM
#1

Jag tror nog det är till polisen man ska ringa och anmäla, vad som händer sedan vet jag inte, men förhoppningsvis så finns det någon här som har bättre koll på det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tarkie
7/17/09, 6:56 PM
#2

Okej. Men kan man ringa polisen och fråga vart man ska ringa?

Glömde tilllägga att det inte handlar om mig. Utan min kompis. Jag frågade för hans skull då han inte vågade göra sig medlem här på iFokus.

AnneN
7/17/09, 6:59 PM
#3

#2 Ja jag tycker nog att polisen borde kunna tala om vart man ska ringa

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Qviq
7/18/09, 3:48 AM
#4

Jag vet att det låter lite konstigt, men vet man inte vart man ska vända sig som minderårig som jag antar att jag det handlar om jag, så är det bäst att ringa till bris och ta reda på vart man ska vända sig. Polisen är bra, men vet oftast inte riktigt vart man ska vända sig i olika sitationer. Lycka till, och kom ihåg att man kan vara anonym!

"Chaos is a friend of mine."

Kerstina-61
7/18/09, 9:58 PM
#5

Du (eller kompisen) ska vända sig till socialkontret där ni bor.
De är skyldiga att ta emot en anmälan och hjälpa vidare med polisanmälan osv. Om man inte vill gå själv  man ringa brottsofferjuren och be att få en stödperson som kan hjälpa till med besök och polisanmälan
Lycka till!

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
7/20/09, 10:27 PM
#6

och självfallet Bris

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Kerstina-61
7/20/09, 10:35 PM
#7

#6# javisst! Glad Vet inte hur många lokala kontor de har? Men ett telefonsamtal kan ju också vara till stor hjälp.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
7/21/09, 2:21 PM
#8

ja de hjälper vidar i allafall. Kan råda dig vart du ska ta mer kontkt. OCh inte att förglömma, jourhavande medmänniska

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[marion69]
7/27/09, 7:34 PM
#9

Om man inte vill ringa polisen, så kan man nog ringa BRIS och prata med dom först, så kan dom stötta i valet ifall man vill anmäla sin pappa, vilket jag förstår kan vara väldigt jobbigt.

Man älskar ju trots allt sina föräldrar i grund och botten. Men för att DU inte ska må dåligt, så borde du ta tag i det.

STOR KRAM och jag önskar dig lycka till!

Tarkie
7/27/09, 10:02 PM
#10

Har varit mycket nu så man har ju inte hunnit uppdatera någonting.

Men JAG ringe polisen och anmälde HANS pappa för misshandel. Har varit med x-antal gånger när han slagit honom för ingenting. Hans mammas säger att han ska sluta provicera hans pappa!!?? Då har min familj rykt in och sagt att han kan provera hur mycket han vill fast ändå har dom ingen rätt att använda våld mot honom. Han proverar inte ens hans pappa. Pappan verkar ha temperament och dålig stypin. Detta har pågått sen han föddes kan man säga. Känner mig hemsk för vi inte ingripit tidigare…

Hans syster har sen hon fyllde 18, "flytt" från familjen och flyttat utomlands till okänt ställe. Men min familj vet vart hon flyttat så vi ringde och frågade om hon kunde ta hand om honom och om han kunde flytta dit. Hon är nu 25 och har eget barn. Han är 14. Hon sa att hon gjorde allt för att han skulle slippa allt hon stått ut med och att han var så välkommen så. Han tackade ja direkt!

Så nu håller mina föräldrar och hennes familj att ordna pass och medborgarskap där för honom.

Hans pappa har blivit anhållen för våld mot barn och misshandel. Detta resulterade att min kompis belv utslängd. Men bor hos en annan familj, skyddat tills han kan flytta.

Men allt verkar bli bra för hans del. Han ska resa dit om 3 veckor och fixa det sista av hans medborgarskap där.

Qviq
7/27/09, 10:04 PM
#11

Skönt att höra att det löst sig och bara att hoppas på att det går bra iframtiden också!

"Chaos is a friend of mine."

[marion69]
7/27/09, 10:06 PM
#12

Det är ju alltid tråkigt när det blir så här i en familj, men vad skönt att allt verkar ordna sig! Glad för killens skull. kram

Kerstina-61
7/30/09, 2:53 AM
#13

Du och din familj har visat stor kärlek till den här killen med att hjälpa honom ur detta helvete. Tyvärr är alltför många rädda att lägga sig i, fler borde våga det!

Kramar!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: