Annons:
Etikett06-sexuella-övergrepp
Läst 3405 ggr
mealily
9/7/09, 1:45 AM

Utsatt kompis.

Hej.
Måste bara få skriva av mig, inte rätt ställe kanske, men ändå..
Kan väll ta hela historien från början.
Det 14/7 var jag med en nära vän i en liten by i Västerbotten.
På kvällen tog jag bussen hem, hon följde mig till busstationen och vinkade av mig. Gick när bussen for.
På vägen hem så hände det ofattbara - hon blev våldtagen. Framför kyrkan, av en okänd utländsk 18åring.
Rättegången är på fredag, han nekar till brott och säger att han är yngre än vad han är för att slippa grovt straff.
Jag blir bara så sjukt förbannad. I lokaltidningar står det hela tiden om vad som hänt, och jag kan inte låta bli att läsa. Igår t.ex då det stod ungefär "Mannen hade först tryckt upp kvinnan mot kyrkporten, slängt iväg hennes väska för att sedan kasta ner henne på marken och tvinga isär hennes ben." Jag mår så jävla illa så det är inte klokt.. Och det sjuka är ju att bara några timmar innan så hade vi pratat om sex och jag hade frågat om hon hade gjort det med sin kille, men det hade dom inte gjort. Hon var ännu oskuld. Hon sa "Det är rätt jobbigt, för nu har jag börjat intressera mig för sex och känner att jag kanske är redo!".. Fytusan, ödet har verkligen sjuk humor..
I början så pratade polisen med mig, jag fick berätta vad vi gjort i detalj, visa foton från dagen osv.
Jag försöker inte tänka på det, pratar med henne som om ingenting hade hänt. Vill inte slita upp sår som ännu inte läkt.
Okej, vet inte riktigt vart jag vill komma, men känner mig bara så äcklad och vet inte riktigt hur det här kommer påverka mig.
Jag får ju såna tankar, "om inte jag hade åkt och hälsat på henne, då skulle ju det här inte hänt", "om jag hade tagit en annan buss hem, då hade det inte hänt" osv.

Jag som redan innan hade mild skräck för invandrare och svår paranoia och tvångstankar, allt det har blivit ännu värre.
Om man inte kan gå säker i en liten västerbottnisk by, vart kan man då vara säker? Jag hatar rasism, men jag känner verkligen hat för alla utländska nu. Och det blir ju en helt annan sak när det händer en nära vän.
Vad ska jag göra?
Min kompis får hjälp, men jag känner även att jag behöver.
Jag går hoss psykolog på bup sedan tidigare, men vill inte snacka med henne om det här och hur jag känner. Skulle bara bli konstigt.
Någon som haft en nära som blivit våldtagen?
Kan väll även säga att min mamma blev våldtagen när hon var tonåring och efter detta hände så känner jag ju ännu mer för det.

;/

Annons:
Hawknestgrove
9/7/09, 7:14 PM
#1

Putt för flera som kanske kan skriva?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

teardrops
10/16/13, 5:55 PM
#2

Min bästa vän blev våldtagen.Jag var en av dom som träffade henne bara två timmar efter att hon vaknat upp och gått hem,hon  blev drogad.Jag satt med hennes huvud i mitt knä och grät jag med.Det var hemskt.Jag tycker verkligen inte du ska se det som om det var ditt fel.Fråga henne om hon vill prata med dig om det.Skriv ett brev? Om du kan så visa att hon finns där.Det är svårt,jag vågade inte ta upp ämnet utan att min vän gjorde det.Jag frågade hur hon mådde men hon bad mig sluta med det för hon mådde alltid dåligt så jag frågade vad hon hade gjort under dagen och sådana saker istället.Försökte få henne att göra saker om dagarna och fanns alltid för att lyssna.

Enligt viss statistik begås dom flesta våldtäkterna av invandrare,nu är jag lite skeptisk till all statistik.Jag vet inte om jag ska tro att det stämmer eller ej.Men många våldtäkter/gruppvåldtäkter har ju varit av invandrare som man har läst på aftonbladet osv.Jag tror inte på att man ska döma alla invandrare för det,men förstår att du känner så.Är nog många helsvenska våldtäktsmän där ute.Jag har svårt för att festa där jag bor eftersom jag är livrädd för att bli drogad.Och alla män som var i närheten av min vän den kvällen tittar jag snett på,tyvärr.Jag tror du kan låta dig känna så ett tag,men försök sedan att inte döma alla.Vore det en blond kille från dalarna skulle du inte hata alla män från dalarna som var blonda? eller..

Upp till toppen
Annons: