Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 3484 ggr
[Hemlighet]
2009-11-16 14:11

Jag är rädd

Han ser mig inte. Han rör mig inte. Han pratar inte med mig. Jag är osynlig.

Men så kommer dessa stunder då han ser mig och antingen är helt underbar eller bara är elak.

Han gör mig illa. Håller fast mig, klämmer, trycker och slår (inte jättehårt, men det gör ont ändå).
Jag säger att det gör ont, men allt man får höra är att jag är känslig. Jag säger att han är elak, och då kommer den där lilla pojken i honom fram och jag får dåligt samvete för att jag sa så.

Jag trivs inte med mig själv. Har aldrig gjort det. Och det utnjyttjar han. Kallar mig dum i huvudet, störd, pucko, seg. Ja, allt möjligt.

Jag blir ledsen, och han bryr sig inte. Jag kan ligga och gråta om kvällarna, men det han gör är att ligga och skriva sms med andra och bryr sig inte ett dugg om mig.

Så kommer nästa dag, och han förväntar sig att allt ska vara som vanligt. Att jag ska vara som en sol som ska klara allt. Men det gör jag inte. Jag mår dåligt, det vet han om. Jag klarar inte vissa saker, men ändå ställer han krav.
Har jag en dålig dag, får man höra att jag bara tycker synd om mig själv och att jag gräver ner mig. Ingenting om att jag alltid lyckas ta mig upp igen eller att jag är duktig som kämpar på.

Jag borde lämna honom. Jag vet det. Vet det så väl. Jag försöker prata med honom, han blir sur och vill inte prata med mig. Jag gör allt för att han ska börja prata med mig igen, och allt brukar lösa sig. Jag ger mig liksom inte. Inte när jag vet att jag inte har gjort något fel.

Igår blev han sur för att jag fick några kommentarer på facebook och att det sen var en som undrade om han vart svartsjuk. Jag skrev att jag inte hade någon aning, men att han borde veta bättre i så fall. Då skrev han till mig på msn och sa bara, "svartsjuk!!? du behöver inte komma hit! Hej då!" Och så blockade han mig. Tog även bort mig som vän på facebook.
Vägrade att svara när jag smsade, men efter en stund kom det ett svar tillbaka. Då hade han lugnat sig.
Jag åkte dit för att prata med honom. Men det blev inte så mycket till prat. Han ägnade sig åt sin dator.

I morse väckte han mig vid kvart över 10 för att han skulle åka och jobba. "Tar du bussen eller kommer någon och hämtar dig?". Det har han slutat med. Att hämta och köra hem mig.
Hade jag bett den enda som jag vet alltid ställer upp på mig att köra hem mig, så hade killen blivit jättesur. Så jag tog bussen hem, fast jag inte har några pengar.

Det är en vecka sedan han rörde vid mig på ett snällt sätt. En vecka sedan man fick en puss av honom. En vecka sedan, och vi är bara inne i vår andra månad tillsammans.

Förhållandet är dött. Jag kommer dö med det också om det inte tar slut snart. Men jag sitter fast. Hans humör pendlar. Ena stunden kan han vara jättesur och inte vilja prata, nästa så är han hur gullig som helst och vill ha mig hos honom.
Jag som tycker så himla mycket om honom gör allt för att allt ska bli bra igen. Och jag lyckas. För en stund..

Annons:
svartgronabrigaden
2009-11-16 23:19
#1

Fy vad hemskt. Mår ruggigt av att läsa din text - se till komma kontakt med kvinnojour omgående - oavsett hur såpass ont det fysiska gör, så är det inte rätt. Ingen har rätt kränka en annan på sådana vis, speciellt inte när man sätter den andra i beroendesits.

Ta hand om dig!

Hawknestgrove
2009-11-18 19:47
#2

OCh jag säger bara, gå. Du ska inte ha det så

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

aangeleyes
2009-11-20 09:28
#3

låter som han är manodepressiv eller har bordeline :S skrämmande tycker defenetivt du ska lämna honom, det vet du ju iofs också men tycker synd om dig att du ska gå varje dag med en oro i magen, det tar mycket på energin och din egen självkänsla även om du inte kanske tror det så påverkas det. Jag hoppas du hittar en inre lugn och harmoni i ditt liv utan honom för han gör dig inget gott. sköt om dig kramar

LuckyLady
2009-11-22 11:09
#4

Instämmer med övriga talare, ta kontakt med kvinnojouren på orten så att du får råd och hjälp om hur du kommer därifrån.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
2009-11-24 01:00
#5

hoppas du har gjort som LL sa….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

aangeleyes
2009-11-24 10:14
#6

hej igen hur går det för dig :( ? kramar

Annons:
trogentjej
2009-12-02 02:43
#7

Tänk om du kunde ta mod till dig och lämna honom… det blir inte lättare ju längre tiden går…. han ädrar sig aldrig. Ett ordspråk är man kan aldrig ändra någon annans beteende bara sitt eget… tänk vad klok jag är och ändå sitter jag mer fast än du… läs själv på andra inlägg om mig

Hawknestgrove
2009-12-02 19:46
#8

Ni kanske kunde stöttta varandra? OCh för sjutton, svara med samma mynt. Lev ditt liv, låssas inte om honm dra dig undan när han kommer för nära. Då markerar du och svarar bara, att så är det för mig… Hur känns det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MataHarry
2009-12-13 12:49
#9

Hej tjejen!

Vet du,jag ställer hellre frågan varför han vill vara kvar i ett förhållande med dej? Det låter väldigt elakt,men du ska veta att jag varit i din situation och kommmit ur den. Du är jättevälkommen att prata med oss på ;

"Riktiga män slår inte kvinnor" på facebook

Hawknestgrove
2009-12-13 19:16
#10

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2009-12-26 02:09
#11

Vänta inte utan gå!! Typiskt i sådana här förhållanden är just att man får höra att man inget är värt och hur man är osv. Men varför stannar personen som tycker så illa om en kvar i förhållandet?? Om du nu är så dålig enligt han så borde han ha lämnat dig för länge sedan, men det handlar om att han ska knäcka dig, att han ska ha någon att hacka på m.m Han klarar sig inte utan dig. Jag hoppas du ska ha krafter att ta dig ur det där förhållandet, för du är värt något mycket bättre!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2009-12-29 01:03
#12

ja är du kvar så är det ruskigt……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Emelie-E
2010-01-04 15:13
#13
Annons:
Upp till toppen
Annons: