Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1877 ggr
Mirjami-78
12/26/09, 2:41 AM

Ta sig vidare

Första gången jag hamnade på denna sida här på denna sajt var jag knäckt. Jag mådde inte alls bra. Hade ett annat användar namn då…

Sedan så efter många om och men så separerade jag och min ex-sambo. Han flyttade ut och jag blev kvar med barnen i lägenheten. Jag blev misshandlad ut av han en gång ordentligt och då anmälde jag han. Han fick en dom på det hela…..

Ja efter det har han varit hotful, men vågade inte ge sig på mig med slag. Sakta men säkert började jag bli mer och mer stark i mig själv. Jag började sätta gränser för han. Tog ifrån han nyckel till min lägenhet så han inte kan dyka upp som gubben i lådan som han gärna gjorde.

Ja vad har jag och min ex för relation nuförtiden?? Han kommer inte och går i mitt hem längre som han vill. Han lyckas inte utnytja mig längre som han gjorde tidigare…..Jag har mina gränser och blir jag sur så är jag inte trevlig. Han får klara sig hur han vill, jag tar hand om mina barn och även de barnet som vi har gemensamt tar jag för det mesta hand om på heltid. Han tänker alltid för det mesta på sig själv först, men han har börjat lära sig att med mig kan man inte köra längre hur man vill för då markerar jag. Han frågar och tar inte allt för givet längre. Han får vara tacksam för de hjälp han får från min sida i vissa fal (om man nu får någon hjälp alls) när han har strulat till det för sig själv.

Han dricker och spelar fortvarande upp sina pengar och ja sedan så lever han resten ut av tiden på det som han lyckas skrapa ihop från lite olika vänner m.m Sonen kan jag inte skicka med han, för det finns varker blöjor eller mat för han.

Mitt nästa steg kommer nog vara att jag ev. kommer söka ensam vårdnad på sonen. Han har ingen som helst föräldrar ansvar för sonen. Han skulle helt enkelt inte klara av att ta hand om han pga. bla. hans missbruk med alkoholen som han inte inser. Han har som förälder alldeles för kort stubin och jag undrar om han inte skulle vara i behov ut av spyk vård och medicinering ut av något slag. Det som jag ser väldigt tydligt hos min ex är att antingen är han på topp humör och då är hela världen framför han (oftast när han är påverkad) Tror han allafal och han har alla möjligheterna för allt, eller så är han väldig låg och verkar deprimerad (oftast när han inte är påverkad ut av något.)

Nu vet jag att han använder alkohol, men en tanke har slagit mig att är det bara alkohol. Börjar mer och mer mistänka att det kan även vara droger eller annat som han går på.

Det som jag har gjort är att jag ringde upp soc.tjänsten i kommunen har bor i och pratade med missbruksenheten på soc.tjänsten och gjorde en anonym anmälan. Vad de her gjort åt det hela vet jag inte exat, men det var chefen som jag pratade med och hon tog det hela på allvar.

Där tar mitt ansvar slut….Nu har jag "hjälpt" ha så länge att jag bara anser att det räcker. Jag har mitt liv nu och mår bättre nu än vad jag gjorde då. Jag ser en ljusare framtid för mig och barnen…..Sedan att jag måste fortsätta att jobba på detta hela är en självklarhet för att kunna bli ännu starkare och inte hamna i det som jag var i från första början. Kunna vända ryggen helt för min ex och utan dåligt samvete.

Ni som lever i ett förhållande där ni blir illa behandlade…..Gå!! Ni klarar det, bara ni kommer därifrån!! Återvänd alldrig även hur jobbigt det kan vara, och vad än den andre lovar dig, för det där är oftast bara tomma ord!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
12/29/09, 1:01 AM
#1

Åh så skönt att höra ifrån dig och att du har det bra själv! Vilken styrka du har byggt upp! Lite skillnad! Så ni har delad vårdnad? hoppas verkligen att du kan få enskild vårdnad med de skälen du har. Ok, han ska väl få träffa sitt barn, men att ha delad vårdnad men en person som bevisligen är missbrukare, nä……. Stor kram till dig! Bara väntade, att du skulle dyka upp igen här ine!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
12/29/09, 1:10 AM
#2

#1 Har kikat in i mellan, men sen har det varit ont om tid….Men mycket som har hänt. Jag är inte samma lilla tjej som jag var en gång i tiden. Skrattande

Ja och sedan har ju pappan inte sonen då han ska ha han, samt han har inga pengar för att kunna köpa mat m.m för att kunna ha sonen de aktuella helgerna som han ska ha sin son, så jag ser det hela som att han inte är intresserad ut av sonen utan bara ut av sig själv.

Skickar en kram tillbaka….Och du var ju en ut av dem som fanns där när jag hade det som jobbigaste…och det ska du har stort tack för!!Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
12/29/09, 1:16 AM
#3

Gulle dig! Åh så jobbigt, så när du kanske planerar att vara lite ledig en helg då kan inte ha ta vara på sina rättigheter? Så urdumt… Ja ska han bara sätta käppar i hjulet, så hoppas jag verkligen att du får enskild vårdnad. Tyvärr, så har han ju sin umgängesrätt, men det är ju inte dina problem om han inte kan hålla sig till schemat. och tidsbrist det kan ju alla ha. Livet är ju utanför datorn inte i den!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
12/29/09, 1:22 AM
#4

Jag kommer börja med att kontakta fam.rätten och få han dit. Kommer han inte dit ja då kan jag ställa till det direkt. Sedan ska jag be dem fixa ett schema på det hela….Och håller han inte det så, ja då är jag i farten. Anser att då finns det ingen anledning. Så länge jag har betalat hans resor m.m men nu är det stop och det kommer svida hos han…..Ja något har jag ju lärt mig.

Ska börja spara så att jag och barnen kan resa nästa jul och troligen kommer jag få en heltidsjobb till våren. Ja det kommer svida hos han rejält att jag har men inte han….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
12/29/09, 1:38 AM
#5

Underbart. ja om han inte kan acceptera och medverka själv till ett umgängeschema , så får han väl finna sig i att folk bestämmer över hans huvud.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
12/29/09, 1:42 AM
#6

Japp…Och det är det att han tror inte att jag ska gå så långt men det kommer jag göra. Just nu har han antagligen med lånat en massa pengar från sina vänner så han kunde åka till sin mamma vilket innebär att det kommande 6 månaderna kommer han inga pengar ha. Kommer inte kunna ha sonen eller ens troligen ta sig till mötena hos fam.rätten och det skulle bli så….Som man bäddar får man ligga kommer jag säga.

Anmälde han till hans hemkommun pga. hans missbruk så de är medvetna om det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
12/29/09, 1:54 AM
#7

Ja så går det om man inte kan sköta sig. Det finns något som heter prioritera. Har han hört talas om sånt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
12/29/09, 1:58 AM
#8

Han tänker bara på sig själv. Inget annat har någon som helst betydelse…..Om så hans eget barn skulle vara utan något nödvändigt så spelar det ingen roll för han så länge han har det bra och har allt så bryr han sig inte om någon/något.

Är så trött på denna super egoisten….Han gör ju inte ens fel vad han själv kan se…Så prioritera….Neee tror tyvärr inte han känner till vad det betyder.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
12/29/09, 2:08 AM
#9

Så tråkigt då. Då får han ju surt erfara att om man inte prioriterar sitt barn, så får man inte träffa det. tut tut…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
12/29/09, 2:22 AM
#10

Ja…så kommer det bli!! Han kommer inte längre lyckas med det som han har gjort tidigare….Den saken är klar. Kan ju bara hoppas att han lär sig något ut av läxan…Men chansen är nog inte så stor.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[rore]
12/31/09, 3:09 PM
#11

Skönt att höra att du tagit dig vidare vännen,,,,Ta hand om dig och pojkarna. Kramen till Dig!

Mirjami-78
12/31/09, 3:11 PM
#12

Tack Rore!! Ja denna gång är det verkligen gjort. Har blivit starkare och kommer stå på mig. Nu….eller aldrig!! Fast det är en lång väg kvar att gå. Kram….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[rore]
12/31/09, 3:14 PM
#13

Allt som krävs är ett första steg,,,, Ta en dag i taget,,,, lite lättare blir det också om man har möjlighet att dela sina tankar med andra,, som vandrat före och vet vad det handlar om.

Annons:
Mirjami-78
12/31/09, 3:20 PM
#14

Ja det är det ett steg och en dag i taget. Nu känns det ju lättare än tidigare. Man måste liksom vänja sig vid tanken med att nu ska jag vidare från detta hela.

Tack för dina ord Rore!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

LuckyLady
1/1/10, 12:20 PM
#15

Skönt att höra att det finns historier som slutar väl!

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Upp till toppen
Annons: