Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1480 ggr
Banankaka320
1/14/10, 2:11 AM

Misshandel eller ofredande?

Min pappa är sinnessjuk och alkoholist, för några dagar sen fick jag nog och sa till honom att jag inte vill prata med honom när han är full och gick sedan, då hotade han att han skulle jaga mig om jag inte vände mig om så jag gjorde det.  Så snackar han massa strunt så jag gick igen och han springer efter mig och vrålar massa strunt att jag ska flytta (Vilket jag höll på med)

Han var hotfull och jag trodde jag skulle få stryk. När vi skrikit klart gick han, sedan kom han tillbaka och vi börja vråla på varandra igen, han slår till en golvlampa mot mig men jag fångar den och ställer upp den igen och då smäller han den ännu hårdare och jag får den i huvudet.

Jag börja gråta och smärta och ilska och räddsla, (spelade in allting på mobilen) Samtidigt han gjorde de börjar han hoppa på min laptop som var på golvet och han slår flera gånger in i vägen och skriker åt mig som om jag vore mamma om grejer som hände emellan dem. (De har skiljt sig och han har inte kommit över det trots det var han som var otrogen och han inbilar sig att hon var otrogen.)

Polisen kom men dem gjorde inget, dem hånade oss och berätta till oss som om vi vore 5år att ibland kan man bli arg. En av dem kände pappa och försvarade honom och började skälla på oss, dem är anmälda nu och vi ska på förhör snart.

Jag frågade polisen vad jag kan anmäla honom i men hon hade ingen aning, hon tror det var som ofredande eller misshandel. Vad tycker ni?

(Båda poliserna tyckte det var jätteallvarligt att anmäla en familjemedlem, men dem struntade fullständigt i att Pappa hotade oss och jagade oss ut ur huset. Han var hotfull mot oss framför polisen och dem gjorde inget.)

Jag har redan tidigare haft ångestproblem men kunnat hantera dem, men nu efter detta har jag blivit dålig i magen hela tiden och kan knappt äta pga ångest. Vågar knappt gå ut med min hund, skakar av nervösitet. Detta räknas väl som Psykiskt misshandel?


Annons:
Hawknestgrove
1/14/10, 7:38 PM
#1

Bara förnamnet! Ta kontakt med en kvinnojour, så kan du få stötta att anmäla till ordentligt folk på ordentligt sätt! Sök på KVinnojourer här ller gå in på din kommuns hemsida.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Banankaka320
1/14/10, 7:47 PM
#2

Okej, ska vänta på förhöret först.


Mirjami-78
1/16/10, 12:48 PM
#3

Ja se till att få hjälp med den där anmälan och att du inte står där själv utan har någon som stöttar dig. Om det var i din bostad detta hela hände så kan jag tänka mig att de är skyldiga till att se till att han lämnar allafal bostaden innan de går därifrån, så länge inte han är bosatt på samma adress med dig. Om han stannar kvar i din bostad mot din vilja blir det hemfrids brott om jag har förståt det hela rätt.

Men gör som #1 skrev ta kontakt med ett kvinnojour så kan de säkert hjälpa dig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: