Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2317 ggr
[nataschaj]
2010-02-09 22:18

Hur ska man göra för att han ska förstå??

I våran familj (och slänkt) har det alltid funnits alkohol å drogor.

Men det är min familj jag ska berätta om nu.

Pappa har ju då alltid varit häftigt i humöret, han har slagit både mig å mamma,mesta dels mamma, inte mina andra 3 syskon tack å lov för det!.

Bägge mina föräldrar va alkolister, drack mkt å va fulla hela tiden, Pappa då blev ju som han blev..

Han har slåt mamma genom åren sagt många fula saker, förstör när hon haft jobb å vart lycklig, jobbade hon så hade hon horat runt osv.

Dem senaste åren ca 5 så har han börjat knarkat, han kasnke har alltid gjort det ja vet inte, men börja märke de då.

Mamma å han bor inte ihop utan hon lyckades ta sig till kvinno jouren efter mer än 20 år i misshandel å kränkande ord.. starkt av henne efter som hon e så svag annars.

Vi barn kom ju till fosterförldrar ja va då 6, och det va räddningen för oss.

Han ahr åkt in å ut ur fängelse så han e känd hos polisen.

Men nu de senste så har han verkligen gått över stur, han säger elaka saker, å man förösker inte att ta åt sig men de e svårt ibland.

Och nu har entligen mamma brytit kontakten med han heöt efter en sak som hände i helgen, min näst sörsta stora syrra med, å han fattar inte varför dem har gjort det.

Han fattar inte vad de e han har gjort för del, så frågan är, hur ska man få han att fatta?.

e de knarket som gör han så puckad elr vad?

Han kommer aldrig få träffa våra framtida barn, inte vara med på födelsedagar/jul/ osv, för han förstör alltid, inga mer hemska jul afton de räcker. vi kan vara utan sånt.

In på rehab funkar de inte för han vägrar, han har blviit utsläng från sin lägenhet, rätt åt han..

ja kommer inte ens ggå på hans begravning pga de han håller på med, så de har ja sakt rakt ut, tror ingen förutom vår äldsta syster kommer ev att gå.

Han har lyckads att hjärn tvätta henne rejält, jätte svårt för oss att säga hur han e för hon fattar inte, han till och med bor hos henne vilket e katastrof för hennes liv blir förstör om polisen skulle göra razzia elr liknande..

Men ja, hur ska vi få han att fatta?, nu e de ju så att ingen vill ha kontakt med han, men vi måste ändå få han att fatta, innan framtida barn kommer..

har ni tips??

vet att man ev aldrig komma att få han att fatta pga knarket.. men ändå..

nått måste man väl kunna få in i skallen på han..

Annons:
[rore]
2010-02-10 20:36
#1

Natashaj!

Det jag skriver nu kanske låter grymt och brutalt för dina ögon att läsa,,,

Men vi kan inte nå fram eller förändra människor som inte vill ta till sig av det vi vill förmedla.

De lever i i total förnekelse av sitt egna beteende och de slår ifrån sig med alla sina krafter.

Det du kan göra,, Ska du göra för dig själv, ingen annan!

Att växa upp i den miljön som du beskriver,,Skapar en medberoende problematik som är svår att upptäcka för en själv. Jag vet det för jag har varit där.

Visserligen så klarade jag mig från missbruks problematiken,, men jag var så trasig,, jag fattade det inte själv.

Se till att ta hand om dig själv. Det är allt jag kan skriva….

Det finns stöd grupper att ta kontakt med. Där finns likasinnade som vi kan dela med oss av våra tankar och känslor. Där kan vi växa i insikt och få förståelse för helheten.

Men bara om vi själva vill.

Du kan Googla på ACoA eller Alanon och läsa mer där.

Var rädd om dig!

Kram Rore

[nataschaj]
2010-02-10 21:57
#2

1 hänger inte riktigt med i vad du menar, men har fattat att man inte kan få han att fatta vad han sysslar med, dock så ahr jag inga problem med sprit elr drogor inte häller mår jag dåligt på något sätt så jag behöver inte ha nån stöd grupp elr liknande..

men googlar gärna på de du tippsa mig om,men tänkte mer på om de kanske fanns nått konstigt sätt att få han att fatta.. men ja de kanske de inte finns!.

tack för svaret å ne brutalt tycker ja inte de va!..

Hausswolff
2010-02-12 10:05
#3

Nataschaj - Du kan inte göra någonting, tyvärr. Inte ett jäkla dugg! Det är trist, men man kan inte ändra på människor, hur mycket man än vill. Dina föräldrar göra sina val, din mamma likaså och du kan inte rädda henne.

Försök skapa dig själv ett så bra liv du bara kan, även om det innebär att du inte alls har kontakt med dina föräldrar i framtiden. De tycks få dig att må dåligt och så ska det inte vara.

Jag önskar dig all lycka.

[nataschaj]
2010-02-12 18:03
#4

3 de va de ja misstänkte, men han får stjylla sig sj, å de har ja sakt åt han med..

Min mamma behöver inte blir räddad efter som hon har kommit udan han å lever sj, och de va vi syskon som fick henne att ta de steget ifrån han, på sätt å vis räddade vi henne, men beslutet va hennes. Nu mår hon ju bra å allt som tur e..

Hawknestgrove
2010-02-14 22:26
#5

ja du har fått toppenråd här. OCh bara för att man inte rör droger själv,men har vuxit upp i eländet, så är man medberoende. Du har ju tex hängt upp ditt liv på denan person. Blod är tjockare än vatten, visst, men han har valt droger framför ett bra förhållande till sin familj, så får han då ta det. Du har ditt liv, lev det väl utan din farsa….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: