Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2604 ggr
Mirjami-78
2010-07-15 19:45

Klister

Jag sitter i klister verkligen nu känner jag. Min ex som jag flyttade isär med för dryga två år sedan och som jag blev misshandlad ut av ja jag vet inte ens om personen är här med sin rätta identitet.

Jag har ju inte fått ha kontakt med han släktingar här i Sverige, det har ju han sett till. Nu så hittade de mig på Fb. Sedan så kom det fram att han har försökt gifta om sig och detta med utan att tala om det hela för mig…Ja ja visst har han rätt till sitt liv men vi har en son tillsammans som vi har gemensam vårdnad på. Den aktuella kvinnan åkte tillbaka till sin hemland efter en vecka då min ex hade festat hela tiden och efter det har han inte hört av henne.

Sen kom det fram att troligen så säljer min ex sex eller så är han bisexuell, vilket jag INTE har vetat om. Jag har ju försökt länge stötta han, men till slut blev jag ju med trött på det hela och ville INTE ha han här.

Han tar fort. inte med sig sonen på helgerna och det skulle han inte kunna heller då han ingen mat har utan bara sprit hemma. Nu har jag pratat med fam.rätten idag och det bässta är att neka han umgänge om jag anser den som olämplig och eftersom allt det som har kommit fram ang. han så anser jag han som mycket olämplig som förälder för jag vet inte ens själv vem han är. Sonen håller han fast vårdnaden på antagligen för att kunna vara kvar i landet.

En anmälan om ang. han missbruk gjorde jag igår till soc.tjänsten. Pratade med den handläggaren som jag hade kontakt för två år sedan då han misshandlade mig och hon skulle ta tag i detta hela och det hoppas jag att hon nu gör.

Jag känner bara som så…..vilken soppa jag har hamnat i. Visst var jag medveten om att det var en soppa tidigare med, men inte att det var så här illa!!! Nu försöker jag få ensamvårdnad på sonen för att bli av med pappan en gång för alltid på ett sätt alla fal. Bara en fråga om jag lyckas att bevisa att han skaffade sonen enbart för att kunna vara kvar i denna land!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
MariannE11
2010-07-22 01:21
#1

ja det låter verkligen som ett jobbigt läge för dej… hur har det gått?…

kram..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-22 02:38
#2

Nu har det varit lungt. Har försökt att prata med pappan men det är som att prata med en vägg för han gör INGA fel och sonen kommer jag aldrig får helt ensam säger han, men jag kämpar på nu. För eller senare kommer detta att lösa sig bara jag inte ger mig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

MariannE11
2010-07-22 17:44
#3

viktigt att du håller dej stark o med näsan över vattenytan…jag stödjer dej!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-22 20:38
#4

#3 Joo det kommer jag göra, men det som kom som en chok var att det var så här illa….Trodde inte det från början. Har ju skrivit om han tidigare med här….Men inte då vetat allt. Man känner sig väldig dum fast det är ens ex…..Man bara tänker på hur man kunde vara så blind. Tack för ditt stöd.

Försökte få tag på kriscentrum här i staden jag bor i och de lovade ringa upp mig men nu har det gått en vecka och jag har inte hört av dem….Dålig still tycker jag.Rynkar på näsan

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-23 22:53
#5

Oj. stackars dig. Du är en otroligt  stark person…. OCh hoppas verkligen, att både du och din lille kille får en lugn tillvaro. För det kan ju inte vara något att tillbringa helger med en pappa som inte ens har mat hemma och bara sitter och super……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-25 14:19
#6

Fick ett samtal från soc.tjänsten. Min ex nekade så klart att han dricker och försöker skylla på mig att jag gör allt för att stoppa han att träffa sonen, men vad sjyttan ska man behöva att ställa upp på?? Ska jag behöva gå runt i min bostad och inte känna mig trygg och låta ha ta sonen då han är berusad, för börjar känna som så att det är nästan jag som får bära ansvaret för att han INTE ska vara onykter när han träffar sonen vilket jag vägrar, samtidigt så kan jag inte släppa iväg sonen till han för han har INTE det sonen behövber ha där…..Och så smäller han tillbaka mot mig att jag vill inte att han ska träffa sonen.

Nu skulle soc.sekreteraren alla fal medela hans hemkommun om alkoholmissbruket men vill man ingen hjälp ha kan de inget göra ju!! Sådana är reglerna.Rynkar på näsan Ska kontakta ett kvinnojour imorgon för de borde kunna hjälpa en ang. dessa regler tror jag…..Och det har ju funnits hot och misshandel med i bilden tidigare.

Just nu jagar min ex alla han kan då jag tydligen har fått reda på saker gällande han som han inte vill jag ska veta och kan använda emot han…..Men jag kör ett fult spel….ljuger mig ur det hela……Fats jag har så lite kontakt med han som möjligt just nu…

Idag fyller lille sonen 4 år, men troligen kommer han inte ens ringa och gratta han….Jag försökte i torsdags lägga fram olika förslag gällande idag om umgänge men han kunde inte, hade inga pengar osv. Men till soc. kan han sitta och säga att jag förhindrar han till att träffa sonen när han fyller år…….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
2010-07-25 16:23
#7

Åh….. Det är nästan så man önskar livet ur en sån…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-25 21:52
#8

#7 Jaaa det är det jag gör i mellanSkäms….När det gäller han. Sedan vet jag att han en gång var en "skötsam" man….Och den mannen ja han försvan på vägen någonstans. Det var inte han jag lärde känna från början…..Har kännt mig väldigt besviken……Och tänker bara vad mera. Hade han inte ens kunnat vara ärlig, men nee…..Det hade inte varit för mycket begärt känner jag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

MariannE11
2010-07-26 03:22
#9

vad maktlös man känner sej att barn ska behöva hamna i kläm så här…grattis i efterskott till din son…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-26 09:57
#10

#9 Tack för gratulationernaGlad Ja jag känner att avsvaret bollas över på en liksom, men jag kan inte ta ansvar för vad pappan gör…….

Just nu försöker han slingra sig undan så att jag inte ska veta sanningen ang. han…..Ja ja får se hur detta hela kommer att sluta, jag ska allafal fundera på om jag inte ska söka ensamvårdenad senare på sonen. Om en pappa verkligen bryr sig så ringer man sitt barn på födelsedagen så är det bara, men inte ens ett sms skickade han.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

MariannE11
2010-07-27 02:37
#11

komma ihåg sina barns födelsedag är väl det absolut viktigaste…skulle skämmas ihjäl annars…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-27 02:40
#12

#11 så tänkte jag med…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-27 22:26
#13

ja sök du om ensam vårdnad. för nu är det ju ändå bara problem, du ska behöva jag a honom för varenda grej som behövs göras, dagis, fritids, skola….. ja du vet ju själv….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mirjami-78
2010-07-28 00:49
#14

#13 Ja så känner jag att detta kommer bara vara en soppa….Jag vill ju ha ensam vårdnad på sonen men tror aldrig pappa kommer släppa taget om han….TyvärRynkar på näsan Utan det kommer bli fajt på fajt…..

Jag ifrågasätter pappan och allt han har gjort och han ljuger sig ur som vanligt….Blir inte förvådnad alls….Sa till om skulderna han har till mig men han låssas inte veta av dem….Går jag med allt detta som har hänt till fam.rätten och berättar så kommer de tro att jag är galen….för jag kan bara säga att detta är en himla soppa.

Väntar nu att hans släkting ska komma hem tillbaka från hemlandet som jag har pratat med om min ex…Kommer ta detta hela med han och han får ta det med min ex. kommer säga att jag kommer gå till botten med alla dessa lögner osv. om så behövs och att jag efter allt detta vill ha ensam vårdnad då jag anser mig som den föräldern som är läplig vårdnadshavare…..Ja mycket borde jag bara strunta i och låta vara, men känner som så att detta är nog ändå saker som måste redas ut nu en gång för alltid för annars kommer de alltid finnas där under utan…och blir ju tvungen att ha kontakt med min ex på ett eller annat sätt så länge sonen är mindreårig.

Försöker och gör ändå allt nu och i framtiden så att barnen ska ha det så bra som möjligt för det är viktigaste och ska skaffa min en samtalskontakt som kan hjälpa mig vid ev.rättegång ang. vårdnaden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-28 01:07
#15

Du har jätterätt, men jag ser ändå en lite varningsflagga om du tänker hävda, att du anser dig själv vara den bästa vårdnadshavaren. Ses inte med blida ögon,jag har sett exempel på det och det har inte gått bra….. Ta det i stället ur den praktiska aspekten. OCh delad vårdnad betyder ju egentligen om du ska hårddra det hela, delat ANSVAR. Tala om det för honom. Han blir alltså tvungen att hänga med på alla inskolningar, föräldrasamtal osv…. För umgängesrätten kan du aldrig tyvärr förvägra honom om han inte bevisligen gör något fel med barnet. Vad du däremot kan kräva, är att han bara får umgås i sällskap med soc, till exempel, med stöd av det du vet och har bevis för.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-28 01:17
#16

#15 joo du har rätt i det hela du skriver. Man får tänak sig för vad man säger och gör….

Delad ansvar har vi aldrig haft utan det är jag som har fått ta hela lasten och lite till….Han har alltid varait upptagen med sitt. Alltid kommit med kommentarer som att jag kan inte, ska på praktik, eller ska söka jobb osv. och i slutändan så har han ändå bara suttit hemma…Och jag har fått ta ledigt från jobbet och förlorat ekonomiskt på det hela, men vad gär man….Jag måste för annars så fungerar inget. Umgänge med sonen…Joo det har ju nästan varit som så att man haar fått betala han för att han ska umgås med sin son, antingen genom att betala resor eller bjuda han på mat/husrum osv. Jag känner att detta är inte rätt….Nu fungerar ju inte det längre. Han kan inte göra så mot mig mera….Så är det bara. Sedan går han ju bakom ryggen på mig och pratar….Och pratar……Men nu är det slut på det hela.

Går ju "rykten" om att han säljer sig med….Nu har jag ingen bevis på det. Vet att han har skämtat om det, men det är bara en fråga om det var skämt eller verklighet…..Förvånad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-28 01:21
#17

JA då borde han ju bara bli glad åt att slippa ditt tjat om delaktighet i sonens sociala liv. HUM. om du skulle bombadera honom med ännu mera krav på delaktighet?Baa för att jävlas…

Säljer sig? Ser han så bra ut? Eller är det ett önsketänkande från hans sida hahaha! Sälja sig till fruntimmer elelr karlar? Men även de har ju lite krav på vad de köper…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-28 01:26
#18

Ja det finns säkert lite olika metoder där jag kan använda för att "trötta" ut han…..Tungan ute

Det jag hörde var att han hade varit på en diskotek och där hade man hittat han i ett hörn med en man…Ja och de hade gjort ett och annat…..Och sedan tydligen bytt nummer…..Sen kom jag då tänka på att han brukade säga att man kan sälja sex till samma kön och få bra betalt…trodde då han sa det att han skämtade…..Men kanske inte ändå…..Sedan hade han tydligen sagt till en släkting att hål som hål så länge man kan stoppa in den…….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

MariannE11
2010-07-28 03:20
#19

bra pia att DU iaf kommit ifrån honom….kloka ord från dej gunilla…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-28 14:41
#20

Nu idag så vill pappan hämta sonen…Varför joo för hans hemkommun har tagit kontak med han ang. hans alkoholmissbruk och då vill han "visa upp sig" där med sonen på soc.tjänsten så klart och "leka" en anvarstagande försälder och ljuga till dem att han träffar sonen regelbundet….Vilket han inte gör. Ja så jag sa till han att sonen följer INTE med dit för han som sagt har räknat ut detta hela att han ska bara ha fördelar ut av detta hela. Sedan kan han ju när han sitter där säga att ja ni ser pojken börjar bli så stor att jag behöver en lägenhet osv. För just nu bor han på en campning…..Men är husvakt hos en släkting….Så jag försöker nu att inte behöva släppa iväg sonen då jag vet att detta är något han kommer försöka dra bara fördelar ut av.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
2010-07-28 16:26
#21

Fan, stackars dig1 Tyvärr, så är det nog så att du förlorar på att göra det rätta här…..MEn spara alla fakta om  när han har varit med sin son, för det är ju inget som han kan förneka…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-28 17:23
#22

Samtidigt så om det skulle hända något…Vem bär ansvaret…Joo jag eftersom jag släpte iväg sonen och har gjort en anmälan på pappan….Ja vad ska man göra och inte göra…En bra fråga just nu.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-28 19:32
#23

Du bär inte ansvaret! inte det juridiska! I och med att han har umgängesrätt så är  det hans ansvar vad som händer när han har barnet. Se det så här. Anta att ni hade varit ett "normalt" par som separerat. De helger, som du har barnet, är ju ditt ansvar. De helger som din fd har barnet, har ju du rätt att juridiskt andas ut och vila! Hur diskuteras det på din sajt, singelföräldrar? Jag tror att du kan få masa hjälp och råd där….Frågan är, har du rätt att neka honm umgänge med sonen? Det är tyvärr det som är knäckfrågan….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-29 18:01
#24

Nu hämtade pappan sonen igår. Han kom inte den tiden han skulle komma utan kom senare….Och bara ringde och sa nu kommer jag. Jag var då på väg att åka iväg till några jag känner och fick då ringa och säga att jag blir sen….Men nu är sonen hos han och jag får nog hem han på lördag. Ja vad kan jag göra….inte så mycket just nu mer än anteckna när han har träffat sonen och se hur lång tid det går där i mellan.

Jag vet att vi har diskuterat detta inne på sajten jag är Sajtvärd på många gånger. Det som jag kan känna ibland är att mycket ansvar läggs på en som förälder när det gäller sådana här frågor…..Jag ska skydda barnet men samtidigt får jag inte neka umgänge….Och eftersom min ex. inte erkänner att han har några missbrukar problem så kan jag inte mera göra just nu, utan lita på att myndigheterna tar hand om detta hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-29 18:36
#25

ja stackars dig. MEn som sagt, försök ta på dig skygglappar och tänk så, att så länge grabben mår bra, så är det bra. MEn , jättebra att du antecknar och för bok över engagemanget i dess helhet….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-29 18:53
#26

Ja för jag tror inte han kommer vara intresserad länge…Ja han kommer inte ha pengar till att kunna hämta sonen om ca 2 veckor då han har rätt till umgänge igen och jag kommer INTE betala ett enda öre gällande det!!! Jag anteknar…..Ser till att kläder jag har skickat kommer tillbaka rena som de var när jag skickade dem osv. Anser att ska han vara förälder får han ordna med sådant där med.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-29 19:12
#27

precis! Toppen. Som man bäddar får man ligga och han bäddar ju inget vidare för sig….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mirjami-78
2010-07-29 23:32
#28

Har under kvällen prata med en jurist. Reglerna är förljande….Eftersom det finn ett missbruk som pappan har så kan jar ta det hela till fam.rätten. Går han inte med på det så kan jag ta det vidare till tingsrätten där han kan bli av med vårdnade helt om han inte är villig att söa hjälp för sitt missbruk. Saken är den bara nu att enligt han så har han ingen missbruk och det finns ju på papperna hos polisen att han var berusad för två år sedan när han misshandlade mig. Sedan finns det nog även nerskrivet att jag tog alldrig vidare hemfritsbrottet som han gjorde och motiveringen till det hela var att jag ansåg att han behövde vård inte fängelse. sen har jag ju ett antal gånger fått såga till på dagsi att kommer pappan berusad så får de inte lämna ut pojken….Nu har han inte kommit dit berusad men chansen har ju funnits. Sen har jag ju under våren gjort anonyma anmälan ang. hans missbruk, så börjar han bråka så har jag en del att gå på och han kan tom. få sitta och bevisa i rätten att han inte dricker vilket han inte kommer kunna göra då han inte ens vill erkänna sitt missbruk, vilket de kan få fram genom blodprov om man nu får ta sådant…..Eller om de kan begära en sådan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-29 23:34
#29

Oj… ja då gäller det att bevisa missbruka av alkohol….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-29 23:38
#30

Japp med det finns ju dokumenterat då han misshandlade mig….Han var ju berusad. Sen har jag ju gjort en anmälan till soc. med mitt namn…..Om att ham missbrukar. Sen vet ju dagis personalen att jag har haft ett h-lvete ang. han. Min mamma har sett han dricka och kan intyga det där…..Mina vänner och hans släktingar känner till hur mycket han dricker….så ja har en del att gå på. Speciellt när det gäller min mamma….Hon har ju sett att han dricker…..Och det rejäl!!! Så hoppet om att kunna få ensam vårdnad är nog inte helt ute!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-29 23:41
#31

Det låter ju väldigt bra. Om man får gratta i ett sånt sammanhang! Bara de som käner till det i din omgivning vågar stå upp för det1 Men du har ju som sagt även officiell dokumentation, så det borde ju gå vägen. Hoppas verkligen att det går bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-29 23:45
#32

Joodå min mamma skulle aldrig neka att ställa upp på min sida, när det gäller att gå emot min ex då hon inte gillar han alls. Sen finns det ju nerskrivet på papper och de på dagis vet ju om hans missbruk med….Ja jag ska bara bli lite mara klar med mina tankar och komma på vilken väg jag ska gå i detta hela, så tror jag att det kommer bli ordning på det hela i slutändan…Den juristen jag ringde var bra.

Man kan ringa juristakuten för rådfråga och telnumret dit är: 0771-333 444 Då kan man dit ringa på ex. kvällar.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-29 23:59
#33

Lägg ut det numret i en egen tråd!!!!jättebra info ju!!!!

Håller på dig. Du grejar det. Ok, han ska ju inte nerkas att umgås med sitt barn, men  umgänget borde ju ske under andra former…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-30 00:17
#34

Har inget emot att han får ha umgänge med sonen, men vill först ha ensam vårdnad.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
2010-07-30 00:20
#35

precis…. förstår dig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-30 00:43
#36

För då kan jag liksom styra upp det hela på ett helt annat sätt och känna mig trygg!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-30 00:49
#37

plus att du slipper jaga honom för underskrifter så fort något ska göras…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-30 00:51
#38

Japp för han kommer att försöka "jävlas" med mig på de sättet helt klart!! Om han bara kan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-30 00:53
#39

ja med delad vårdnad så kan du ju inte byta dagis tex om du skulle behöva….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-30 01:04
#40

Nee det är ju det….Rynkar på näsan

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-30 01:07
#41

Håller på dig…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mirjami-78
2010-07-30 01:10
#42

Skrattande Tack….

Jag tror nog att jag kommer fixa detta hela, bara jag alltid vet vad som gäller och nu vet jag ju det…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-07-30 01:20
#43

ja du har ju ridit ut värre stormar förr

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-07-30 02:38
#44

Jaa det har jag gjortTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

MariannE11
2010-07-30 04:33
#45

håller tummarna.. bra att du har saker att gå på när det gäller hans missbruk…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mirjami-78
2010-07-30 12:49
#46

#45 Tack!! Joo jag har nog en del bevis emot han fast jag inte först trodde det, men början man leta och tänka så brukar man hitta det man söker!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-08-03 00:19
#47

toppen vi håller på dig!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-08-03 00:37
#48

Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Kerstina-61
2010-08-04 02:39
#49

Hej, Pia99!

Jag är lite som "gubben i lådan" här på "Ifocus" Cool Jag har inte alltid ork att sitta och skriva och i perioder är jag inlagd pga av smärtproblem jag haft i 15 år…Nu har jag varit härifrån under en längre tid, men nu tillbaka :-)

Inte om mig jag skulle skriva…men jag kan också berätta att jag jobbar som volontär i Brottsofferjouren (BOJ) sen 6 år. De flesta ärenden jag har är "Våld i nära relation" som i ditt fall…vad jag kan förstå så handlar det om kvinnofridskränkning eller grov kvinnofridskränkning (upprepat våld, minst 3 ggr under en kortare period)

Jag läser och tar in vad du skriver…och det jag tänker, det läser jag i nästa tråd att du fixat :-) Du är en klok kvinna och gör allting rätt!
Jag tänkte, ska säga till Pia att anteckna allting å i nästa tråd läser jag att du gör det :-) Jag läser och tänker att du ska söka en jurist, i nästa tråd har du gjort det :-)

 Man kan få hjälp med kostnaderna via rättshjälp som din advokat hjälper dig att söka. Du får då betala en del själv. Har för mig det brukar vara 20% men inte helt säker…

Ett starkt själ att söka ensam vårdan är ju att ett samarbete inte alls funkar. Skriv därför upp alla gånger han ska hämta, men inte kommer, eller kommer en annan dag/tid. Att han inte delar ansvarsfrågan…skolan/fritidsaktiviteter, Kör (inte) till fritidsaktiviteter mm.mm Kan du dessutom bevisa att det förekommer missbruk,,,då borde du får ensam vårdnad.

Men allt det där har du ju koll på…så STORT lycka till, vännen!!
Kram!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Mirjami-78
2010-08-05 01:53
#50

#49 Ja folksam sa att det är 20% ut av kostnaderna man få stå för själv då jag har min hemförsäkring genom dem eftersom jag är med i facket. Ringde och kollade upp det hela.

Det advokaten rådde mig till med var att "ligga lågt". Inte ringa pappan utan låta han ringa mig/sonen och antekna när han hörde av sig/kom för att träffa sonen. Så just nu ligger jag lågt.

Tack för ditt svar och din stöttning!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-08-05 13:53
#51

hej och välkomen igen Kerstina1  OCh lycka till PIa!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-08-05 16:03
#52

#51 Tack!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: