Annons:
Etikett08-varningssignaler
Läst 3597 ggr
siberlina
9/5/10, 8:41 PM

min granne

min granne som bor  vägg i vägg,jag tror  hon blir  slagen av  sin  man, för  2 år  sen hade hon  blåärken  på armarna   då   skyllde hon  på att  hon  så lätt  får blåmärken ,idag  hade hon en  blåtira   på ögat     ,hon visste  inte hur  hon hade fått den , och sa att  det  blir  nog bra med det,vad  ska  jag  göra ,,,vi har känt varandra   mycket länge   och mannen är  mycket  charmig och trevlig….Obestämdva  tror   ni

Annons:
LuckyLady
9/6/10, 12:10 AM
#1

Alltså, mannen är oftast mycket trevlig i andras sällskap.
Han måste ju sköta sig utåt.
Har du känt henne länge så hänvisa henne hit, kvinnojour osv.

Jag lurade min väninna. Sa en annan tjejs namn och trodde att hon var misshandlad.
Då såg den slagna att jag brydde mig om "den andra" och vågade anförtro sig till mig.
Fult men på något sätt måste man ju nå fram.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

siberlina
9/6/10, 7:46 AM
#2

Lucky lady , det  va ett  bra  tips ,kanske  kan funka  på henne.jag har känt  henne   länge  ,

LuckyLady
9/6/10, 11:31 AM
#3

Alla sätt är ju bra utom dom dåliga =)

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
9/13/10, 2:03 AM
#4

ja det finns lögner som är bra…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
9/13/10, 8:13 AM
#5

jag har pratat med  hennes   syrra  och    hon har försökt  att prata  med henne  ,först  sa  hon att   hon   inte  visste hur  hon hade fått  blåtiran,sen sa  hon att   hon hade ramlat  på badrums golvet….

Hawknestgrove
9/13/10, 4:34 PM
#6

och jultomten kommer på julafton…. arma människa…. Säg bara till hene om ni pratas vid, att Ok, är något jobbigt, så finns du. Det kan räcka och mer kan du inte göra om du inte kommer på något  på bar gärning så att säga.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
siberlina
9/13/10, 9:40 PM
#7

jag  frågade  henne  igår   hur  hon  mådde  ,och  då   frågade  hon  mig  ,varför     jag undrar  det….ifall jag undrade det   av  någon speciell  orsak

Hawknestgrove
9/13/10, 10:05 PM
#8

det är då du ska  svara som jag föreslog…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
9/13/10, 10:25 PM
#9

jag tror  att   hon  vet   att  jag  bryr   mig  ,jag har  alltid  funnits    här   ,dörren bredvid henne   ,och hjälpt  henne   med   allt  möjligt…hon vet  att   vi är  många  som bryr   sig om henne,men   hon är för svag   för att  bryta   med denna  manGråter  suck  ,  på  bara  några  månader   så  har en   granne   blivit    dödad  av  sin man  och en har tagit   livet av  sig  och   hon    i dörren bredvid  min    blir slagen  ,,,,vad är det som  händer,,

Hawknestgrove
9/13/10, 10:30 PM
#10

ja jag vet, du har det inte kul omkring dig….MEn  ni som vet, försök att få komma ihop er, så ni kan hjälpa…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
9/15/10, 10:20 PM
#11

vi   måste hjä'lpa  henne  ,men  hur  ,när hon inte vill..

LuckyLady
9/16/10, 3:57 PM
#12

# 11
Det är nu storyn om den andra kompisen som får tok stryk av sin man kommer på plats. Du ska vara Super orolig för henne.

Låt sedan din granne få lite tid på sig.

Efter det kan du kanske fixa en tid på kvinnojouren och få lite fakta om detta.
Be då din kompis följa med =) Då får hon se kvinnojouren från insidan.

Hitta bra sidor på nätet som psykiskmisshandel.se och skriv ut sidor om detta låt det ligga väl synligt framme och bjud in på fika, frågar hon så har du engagerat dig i din kompis väl och ve

Alla sätt är bra utom dom dåliga!!!

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

asvensso
9/16/10, 4:41 PM
#13

Finns det barn med i bilden?

En vaninna fick stryk regelbundet av sin kille. De forsonades och fortsatte och mer stryk foljde. Sa holl det pa ett tag ochvi alla vanner var valdigt klara med var vi stod. Efter ett tag borjade valdet eskalera och till slut deltog vi alla i en aktion medan han var jobbet och flyttade hennes grejer till en kompis. Han blev sjovild nar hon flyttat men det var en trolig lattnad for oss alla.

Svart att ingripa nar kvinnan inte sjalv vill ta stallning. Finns det barn med i bilden maste du agera, tycker jag.

Annons:
siberlina
9/16/10, 5:57 PM
#14

nej  det   finns    inga   barn,,,,  tur   det ,,,men jag är    så    orolig  ,.så det går inte att  beskriva och  ibland  så   tänker jag    att  det  kanske  inte  är   så allvarligt ,,,,,men   hallå   ,är det inte allvarligt  att  slå  någon så  hon  få en  blåtira

Hawknestgrove
9/16/10, 6:05 PM
#15

alla tär allvarligt. MEn så länge du inte hör något själv, så kan du inte ingripa när hon  själv förnekar det. Tyvärr. Men som sagt du har ju fått tipset här, att liksom prata om någon annan som har ett hel***e, och om ni är flera som vet, då borde ni kunna lyssna er till om det hörs något någon gång. Tills dess, Så kan du bara stå vid sidan av och se på. Som sagt, både bra och synd att det inet finsn ungar med i bilden. För i så fall hade man kunnat agera snabbare, men även då enbart om man hör något direkt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
9/17/10, 6:27 PM
#16

vi haft   mycket   kul   tilsammans  ,  en  nyårsafton  satt  vi   och drack   champanj    i  hennes    och   hennes    dåvarande  sambos kök   kl 6 på   morgonen   ,och en anna n   gång    skulle   vi   sjunga  för henne  kl  typ   kl  5    på hennes  födelsedag  ,men   jag  sov  vidare    ..och det  fick jag   höra  länge  att  jag   låg och sov…´  förut   hörde man alltid  henne   skratta   när det var  något   roligt  på  tv   och  jag  var  snabb    att  byta  kanaler   för att  se var det va  hon skrattade åt  ,men   nu skrattar  hon   inte längre,,..det känns  så hemskt   att   hon kanske    blir  slagen  på kvällarna  istället   för  att     sitta  och skratta  åt   något  roligt   tv  program..

Hawknestgrove
9/20/10, 7:14 PM
#17

USch… men då har ni en rätt så bra kontakt? Som vänner, alltså… Då borde det kanske funka till slut…..MEn skynda långsamt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
9/20/10, 8:48 PM
#18

ja   vi känner varandra  jätte  väl   ,som  syskon , därför märker   jag ochså  att   hon  ljuger  ,,,men  nu  är   hon så   sur på  mig   för  hon märker  att jag misstänker  något   och  hon verkar   stå  benhårt   vid  sin  sambos  sida ..så just  nu  gör jag inte så  mycket ,men vi är   flera  som har  koll på henne

LuckyLady
9/26/10, 8:45 PM
#19

Det gör dom, försvarar dom som slår.
Psykiskmisshandel.se är en jättebra sajt att läsa och förstå hur både våldsgöraren och offret funkar..

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

siberlina
9/26/10, 9:15 PM
#20

jag har  alldrig upplevt  detta    så nära   förut,jag hade    en  annan  granne som blev dödad  av  sin man  ,men jag kände inte henne     så bra…

Annons:
Upp till toppen
Annons: