Annons:
Etikett02-medlemmar-presenterar-sig
Läst 2658 ggr
muffin-asta
9/15/10, 10:52 PM

offer? Ja. Men är stark ändå

Nu 27 år, 2 barn varav dotter i nangiala, sambo, hus, djur= det perfekta livet.

15 år, misshandlad, våldtagen av fd fästmannen.= offer

För 12 år sedan blev mitt liv ett helvete. i 1 ½ år levde jag ihop med honom,1½ år. Jag klarar fortfarande inte av känslan att min älskade sambo håller i mig, kramar mig bakifrån. MIna armar måste vara fria.Jag vaknar skrikandes på nätterna för att han var i drömmen & slog mig gul & blå. Om inte han är i drömmen så har han klivit in i min sambos kropp.

Klarar inte av mkt folk,inte folk som är onyktra. är osocial. Lever för min familj & mina djur. MIn älskade hund som är mitt stöd.

Hur kan man hata någon så mkt?

Annons:
Hawknestgrove
9/16/10, 6:09 PM
#1

visst går det……. OCh din nuvarande partner lider med dig, det förstår du också. Tycker du, att det är för jobbigt, så  vore det kanske bra, om du fick riktig  hjälp? Visserligen förträngs saker och ting och blekanr med tiden. MEn just det här, att du skulle behöva hjälp att lita på dem, som står dig närmast och inte kunna det, det är hemskt. För att alla som är onyktra är ju inte elaka och alla folk är ine det heller. MEn du har en mur inom dig, som du behöver rasera och du kanske behöver hjälp….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

muffin-asta
9/16/10, 8:15 PM
#2

hej.

Jag bokade in tid hos psykolog. Så fick min mor veta om. Jäklar vilket utskällning jag fick. För detta är bara " ett tonårs påhitt" enligt henne.

Min "familj" har jag brytit med helt.

Ibland vet jag inte hur jag kan gå vidare. MIn sambo vet precis allt jag har varit med om. Även att när vi träffades var jag långt ner i spritens våld. Det är mkt därför jag inte tycker om onyktra personer. Jag vet hur mkt det förstör enns liv.

MIn svärfar är enl det att kvinnor som stannar i ett misshandel förhållande är dumma i huvudet.

jag kämpar. Det har gått flera år utan att jag mått dåligt.Men så har det börjat igen.

Det är inte lätt att lappa ihop en trasig kropp

Hawknestgrove
9/16/10, 8:28 PM
#3

Jättebra. och ta somk sagt och håll den brytningen med din fina familj. KAn de inte förstå vad du gick igenom då, så kan de hålla sig på avstånd. Och din svärfar kan också hålla tyst. det är så lätt att säga saker, när man aldrig varit där själv….. Skriv tulipanaros, enkelt, men gör en…. det är en helt annan sak….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

muffin-asta
9/16/10, 10:10 PM
#4

Men visst är det konstigt vad man kan gå igenom & ändå överleva.

Jag har lurat döden med en hårsmån. jag höll på att stryka med när vår dotter gick vidare. Jag blir hellre misshandlad igen, flera gånger om för att få tillbaka min tjej.

Men hur kan personerna som slår fortsätta leva sitt liv?Bara sådär?

Hawknestgrove
9/20/10, 7:15 PM
#5

För dem är det inget märkvärdigt. de är på sätt och vis som din svärfar. de bagatelliserar det….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
11/19/10, 1:03 AM
#6

Jag vet hur det är och konstigt nog blir man stark och tar sig igenom det mesta.

Att ens fam. nekar det som har hänt när man ex. han växt upp….Ja tyvär finns det sådana föräldrar. Har själv sådana föräldrar. Inte en chans att de skulle ha erkänt det jag fick vara med om under min uppväxt så jag vet hur det är.

Jag hoppas ändå att du går till psykologen!! Du har tagit dig igenom mycket och du är stark men ibland kan det ändå kännas helt underbart att han någon att prata med ändå!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
11/22/10, 12:57 AM
#7

ja hur har det gått??? har du fått mera hjälp?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: