Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2564 ggr
JohannaEkroth
12/14/10, 2:41 AM

Hur blir man hel?

Jag är uppväxt i en familj där min alkoholiserade far misshandlade min mor både psykiskt och fysiskt och hotat henne med kniv etc. Jag har också åkt på lite misshandel. 3 av killarna jag har haft har misshandlat mig. Det går alltså igen.

Nu har jag träffat en kille ett tag och jag känner mig rastlös i relationen då han aldrig skulle slå mig eller kalla mig saker. Men jag beter mig som ett svin och försöker ideligen och trigga honom att åtminstone höja rösten för att jag på något sätt ska känna mig sedd och älskad.

Jag har idag insett att alla berättelser jag har skrivit i mitt liv - säkert 50 har alla innehållit barn som bevittnar misshandel i hemmet samt blir misshandlade själva. Jag har under den senaste relationen börjat utsätta mig för saker som skadar mig för att den fysiska smärtan efteråt känns igenom tomheten att inte bli älskad i relationen som jag går med i bröstet.

Denna killen kramar mig, pussar mig, pratar lugnt och vänligt till mig, är lugn och harmonisk i sitt sätt, tröstar när jag är ledsen, hjälper mig med saker, vill hitta på saker med mig allt som oftast, vi myser etc. Problemet är att han skriker inte åt mig, kallar mig inte saker, slår mig inte, hotar inte att döda mig, etc så det känns inte som att han älskar mig, bryr sig om mig.

Jag vet att det är sjukt och jag vill verkligen leva normalt och känna mig älskad i en lugn och harmonisk miljö.

Just nu håller jag på att förlora fotfästet - och honom - på grund av att han har blivit rädd för mig.

Hur ska jag göra för att bli hel och känna mig älskad på normalt sett?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Hawknestgrove
12/14/10, 10:29 PM
#1

snälla, för din egen skull och för din fine killes skull, sök professionell hjälp. Annars är det risk att du förlorar en fin livskamrat och söker dig omedvetet till en misshandlare…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

JohannaEkroth
12/15/10, 12:02 AM
#2

#1 Jag har spenderat över 6h på psykakuten idag… jag höll på att inte komma därifrån, men jag lyckades. Fick med mig antidepp hem och en tid om uppföljning redan imorgon för vidare planering med vanlga psykiatrin och psykoterapi. Förvånad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Hawknestgrove
12/16/10, 5:21 PM
#3

kram och hoppas det går bra nu…… och att din goe kille hjälper dig……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

KjellSved
2/6/11, 12:56 AM
#4

Hej Hanna

Jag har blivit hel efter många års mobbing.

Jag vet inte om det är samma sak men i min bok som finns i bokhandeln och som heter Mobbad men änglar finns så beskriver jag min väg till att bli hel.

Så ett tips. försök att se din kille som att han vill hjälpa dig att bli hel, det är hans sätt att visa sin kärlek till dig på, tror jag.

Det finns möjligheter även för dig.

mvh Kjell S

Nali
2/18/11, 10:33 PM
#5

#0 jag är i samma sits när det gäller killar :/

JohannaEkroth
2/18/11, 10:41 PM
#6

#5 Jag har börjat gå hos en psykolog för att biarbeta min barndom. Hjälper mig mycket. han försöker få mig att minnas sådant jag inte minns. Det är jobbigt, men det känns skönt, helande liksom. Inser att allt är så fel.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Nali
2/19/11, 12:31 PM
#7

#6 går till min kurator, slutade dock innan vinterlovet för jag tyckte jag mådde bra, mådde senare skit i 2 veckor av vinterlovet och har inte hunnit hitta honom än i skolan för att prata men jag kom med en idé om att skaffa en bok som jag kan skriva i, en bok som känns bra, köpte en svart läderbok som jag skriver i när jag faller in i depression eller inte mår bra, den hjälper mycket och kommer antagligen hjälpa kuratorn också att få en blick om hur jag mår när jag verkligen mår dåligt för jag brukar oftast må bra när jag går till honom.

Upp till toppen
Annons: